Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 2470 ggr
danino
0

vad tycker ni är fulast?

Jag tycker stora vita ikea garderober är fula.Och gardinstänger är inte heller så snyggt.(Skenor som går ända upp i taket ,är mkt snyggare) :)

Tom
0

Färgen brun…

danino
0

eller många sorters blå.eller värst!terracotta!hua

mariatingsund
0

det finns nog inte fula färger eller fula föremål i sig, men det kan bli fruktansvärt fult och obehagligt att vistas i rum där tingen är inte grupperade utan spridda jämt överallt som smulor, i olika färger, storlekar, former och i massor.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

[Asta]
0

Själv avskyr jag lila i heminredning. Framförallt ljuslila.

danino
0

håller med dig maria.och ljuslila är ingen höjdare.bingolottslila huua

Talisker
0

Det mesta i inredning från 70-talet eller avskalade homestyling rum

[Asta]
0

Köksbänkar med EN ho. Inredningsdesignerstrams.

Tom
0

#7, Nej absolut inte! Jag ska utan tvekan ha en ho i mitt nästa kök. Jag diskar aldrig för hand förutom saker som är så stora att de inte kan diskas i diskmaskin och då har jag bara glädje av en enda stor ho. Inget inredningstrams här inte.

MonisN
0

Det fulaste jag vet är 70-talslook med brunt och orange. Korkoplastgolv och medaljongtapeter från samma tid. Brrrrr…

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

[Asta]
0

#8 - vi skall göra om vårt kök nu och det första min sambo sa var -gör vad du vill, men vi ska ha en rostfri diskbänk med TVÅ hoar. Vi lagar mycket mat och hos oss används diskbänkar till annat än diskning. Skala i en ho, skölj och fixa i den andra. Ställa disk i höger ho - fixa annat i den vänstra etc. Koka sylt - gägga i den ena hon, ställ burk och häll i den andra etc. etc. Vi hatar, hatar, hatar att ha en ho. Någon av oss svär över detta varje dag. Längtar som galningar båda två efter vår nya diskbänk. Precis som vi hade förut. Och då har vi ändå diskmaskin.

Men det är det som är det fina. Man gör prexis som man vill. Men jag förstod precis kvinnan som när Simon och Tomas gjorde om hennes kök helt saligt sa "och TVÅ hoar!".

MonisN
0

Vi gör också om vårt kök och där finns ingenting mer än bara väggar just nu! Men valet av diskbänk var lätt! TVÅ hoar ska det absolut vara. Hur ska man annars kunna diska?? För diska gör man även om man har dismaskin. Allt går inte att köra i maskin. Jag bakar mycket och måste kunna få plats att diska både plåtar och stora bunkar. Håller med om att en ho är inredningstrams. Tänk praktiskt och funktionellt.

Tom
0

Men ni glömmer en ganska viktig sak här. Jag behöver bara en ho och vill bara ha en ho eftersom det är så jag arbetar i mitt kök. Varför ska jag skaffa två hoar?

Att säga att allt man inte själv gillar är "inredningstrams" är väl tramsigt om något?

MonisN
0

Så klart du får ha bara en ho! Jag bara tänkte lite praktiskt. Om man har disk i den ena hon brukar man ju skölja i den andra. Men alla är vi olikaGlad För mig skulle det aldrig funka.

[Asta]
0

Tom - precis som jag skrev i mitt tidigare inlägg är det fina i kråksången att man gör som man själv vill.

Det här med att ha en ho blev trendigt här i Sverige i och med de olika inredningsprogrammen i TV, därför kallar jag det inredningstrams. Och även om inte du tycker så så tycker jag det i alla fall. Jag får tycka så, det är också det fina i kråksången.

Att jag tycker så betyder inte att det är en sanning. Men jag tycker så i alla fall. Och det får du tycka är tramsigt - det är din frihet och jag blir inte sur för det.

phernilla
0

#4: O din avatarbild är en ljuslila blomma? ;-)

felidae
0

Såå mycket fult det finns ;)

TV, stereo- och datormöbler, fejkat trä, hörnssoffor som upptar nästan alla kvadratmetrar i ett rum. Inreda vardagsrummet efter monsterplatt-teven, opersonlig och ängslig inredning plankat efter "så-här-visar- du-att-du-har-god-smak-mallen" dvs, obligatoriska Ph-lampan, myran-stolen, superellipsbordet m.m. (nåja, kanske inte direkt fult men direkt tråkigt och därför, åtminstone snudd på, fult ). Helkaklade kök i genomgående vitt med dito helt igenom rostfria mojänger - mysfaktor i klass med en obduktionssal. Ha en eller flera tavlor uppsatta på "fel sätt" eller en liten vägg med tavla/tavlor medan en större vägg är helt kal. Ett hem helt utan växter eller nästan lika illa - stackars kvarglömd Yuccapalm från åttiotalet som ingen kan plantera om för att den riskerar att ödelägga din synförmåga….bla..bla…going on and on and on….

Men så fint det ju tack och lov mycket snyggt också…:)

danino
0

m plastgolv!Och för många sladdar som ligger synligt!

danino
0

haha felidae har tänkt till och har såå rätt.just och skandinaviskt är tråkigt oxå

MonisN
0

Trenden som varit eller är, med avskalade rum och helvita kök är totalt opersonligt och saknar värme. Håller helt med felidae. Fast jag gillar rostfria mojänger!!

danino
0

åh jag vet jag vet! Stora puffiga hörnskinnsoffor.

parsley
0

Jag får andnöd av gröna heltäckningsmattor och gulnad furu i tak och på väggar.Obestämd

felidae
0

#19. Gillar också rostfritt - med annan bakgrund æn vitt kakel då…:)

#20. Ja - særskilt den cognacsbruna varianten - den s.k "bidragssoffan"! :D

#21. Hur kunde jag glømma den gulnade furun, vavava?! Och furutrappan?! Förvånad

Halvdansken
0

Plotter, folk som samlar på småsaker och har det framme.

Överromantiskt med volanger, blommor och levande ljus.

Mjukisdjur i sovrummen hos vuxna människor (tjejer oftast)

Rosa i alla former.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

danino
0

ja! furu på tak eller väggar.Känns som man är i en bastu!

Lite sjukligt med gosedjur i vuxnas sängar haha

Och för mkt små saker blir man ju nästan yr av.

lisette
0

jag börjar undra hur det ser ut hos er?

[Asta]
0

#15 - nej den är ljust rosa - en New Dawn. Och sedan pratar jag heminredning. Ljuslila blommor har jag inget emot. Älskar vanliga bondsyrener t.ex.

Läste vad ni tycker om rostfritt. Jag gillar inte heller rostfritt - gjorde det först - men har sedan varit på så många husvisningar där ALLA hade rostfritt att jag tröttnade. Men gissa vad det blir i vårt nya kök ändå? Jo - just rostfritt. Det är för att vi inte vill blanda vitvaror i olika färger och den spis vi vill ha finns bara i rostfritt. Ibland får man helt enkelt foga sig.

phernilla
0

#26: För mig är den solklart ljuslila. Men gränsen för lila o rosa är väldigt olika för olika människor, har jag märkt. Samma sak med vissa blå o lila toner… :)

Ang. rostfritt. Säger bara en sak. Fingeravtryck, direkt… Överallt! *ryser*

Den där rostfria varianten som inte ger fingeravtryck kan ju vara intressant dock, den har jag inte testat på, så jag vet inte om den fungerar i praktiken…

Är det sån rostfri det blir i ert nya kök?

[Asta]
0

#27 - Det SKA vara sådan som inte ger fingeravtryck. Men om den fungerar i praktiken vet jag faktiskt inte.

feiner
0

Haha, ljuslila och kornblå. Inkamönstrat, puffigt, mycket tyger… Iggh.

Kurina
0

Furupanel och tak runt om. Lägg furumöbler till arangemanget med broderade gardiner, då är det inte roligt.

murderdolls
0

pastell..

danino
0

inkamönstrat haha det har jag inte sett på mkt länge..som tur är