Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: ekonomi-och-juridik
Läst 2571 ggr
Tatsja
0

Värme och elakt förtal

Vet ni när de måste sätta på värmen i lägenheterna. Våra element är fisljumma och det är rått och fuktigt här hemma. Kläderna på toaletten känns nästan blöta.

Vi har träfönster som aldrig varit något underhåll på under mina 3 år här.Jag har 20 grader inne, men det drar så hemskt så jag tror att det är kallare.

Vicevärden kom dragande med en termometer som går på IR. 100% säker, hans åsikt. Då visade vardagsrummet 20.3. Fast det märks inte inne. Känns som 16-17.  Min termometer visar 20.2 på bordet. Provade att sätta den på golvet och det blev 17.6.

Alla säger att jag har det kallt här. Var hos grannen som har 21 grader. Jättevarmt. Han skyller på att de har fått det fodrat. Är ju renoverat pga brand. Här finns ingen fodring. fönstrerna är ruttna. Skulle stänga ett av dem förra året och fick hasparna i handen. Du får väl gå ut och stänga dem utifrån. Vicevärdens kommentar.
Tog ett år innan jag fick det lagat. De som då var här, kommenterade att alla fönster var ruttna.

Kommer ta kontakt med hyresgästföreningen igen. Dessa hus är skandal. I

Vicevärden bor på samma gård och han är en skvallerkärring. Anmält honom förut för elakt förtar. Jag är inte intresserad av att veta vem som har kronofogden hos sig, inte betalat hyror, bilskatt, försäkring och det värsta var att han sprang runt och skvallrade för vem som helst vem som hade skyddad identitet, hennes namn och var hon bodde. Hon flyttade pga det.

Jag tog kontakt med hyresgästföreningens jurister och de sände bara ett brev till hyresvärden om god sed, och hoppades att det inte skulle upprepas, vilket det har gjort.

Han är förbjuden att komma in i min lägenhet. värden får, men inte han. Då går han och skvallrar vitt och brett för alla andra.

Känner mig maktlös. Dessa hur är privatägda och är ute på försälning. Men till ett ockerpris. 4.8 miljoner. 3 radhuslängor med 5 lägenheter i varje. Dåligt skick. Vi har asbestplattor på utsidan.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mariatingsund
0

Man har ju bara ett liv. Jag skulle byta bostad om jag vantrivdes så mycket. Det är tungt att kämpa för sin rätt när det gäller sånt, men man kan ta på sig det om man känner att man är rätt person för det. Annars kan det förpesta tillvaron ännu mer.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Tatsja
0

Lite svårt att byta bostad just nu. Det positiva här är att jag fått handikappsanpassat av kommunen och sen har jag trädgård på fram och baksida.

Väl mött, Tatsja

mariatingsund
0

Jag har fått ett gott råd en gång: räkna inte med att andra ska läsa dina tankar och förstå dig om du är tyst, du måste vara aktiv själv om du vill att saker och ting ska vara annorlunda.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Tatsja
0

Jag har tagit kontakt med jurister på hyresrättsföreningen. Det är andra gången det går en varning till vicevärden på ett år.

Jag är inte den som är tyst, utan säger ifrån. Folk på gården kommer till mig när det är problem och vill jag ska hjälpa dem. Oavsett vad det är. Ville bara ha lite mer råd om hur jag ska göra. Tycker jag försökt allt.

Trivs annars i detta radhus, så byta vill jag inte just nu.

Väl mött, Tatsja

MonisN
0

Kan du inte klaga hos värden och säga som det är med den där vicevärden? Är han en sån skvallergubbe är han ju inte lämlig för det jobbet. Kräv också att du får fönstrena fodrade. Kan dom inte hjälpa dig på hyresgästföreningen? Dom är väl till för att hjälp sina medlemmar? Ingen lätt situation du har. Ibland hjälper ingenting trots att man stångar sin panna blodig. Det bästa hade förstås varit om du flyttat om det inte går att lösa problemen. Men jag förstår, det är inte alltid lätt det heller. Vet inte var du bor, men det är ju bostadsbrist lite var stans. Håller tummarna att du kan få det lite varmare.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.