Flytta till vilka grannar?
Nu har det blivit nyhet om följande: **Hemnet
**Hör om tjänsten på nätet där bostadsspekulanter kan köpa detaljerad information om blivande grannar. I USA har det länge funnits tjänster som visar vad dom potentiella grannarna talar för språk, om dom är födda i USA, deras medelinkomst bl a." Och brottslighet! Jag har alltid försökt att kolla detta så man inte får det sämre.

ja då vet jag iaf vilka grannar jag inte skulle vilja ha:)
-Men deras inkomst tycker jag är ovidkommande..kränkande rent av att ta reda på..
#0, Är du rädd att inte förstå dina grannar som flyttar in om de pratar ett annat språk eller är du rädd att de ska tjäna mer än dig?
Berätta gärna varför.
Egentligen borde det väl inte ha någon betydelse för dig eftersom du knappast kan hindra någon från att flytta in granne med dig även om de inte är födda i USA?
Tom
Jag måste erkänna att jag inte bryr mig vem som bor granne med mig desto mera. Var och en sköter sitt och så fungerar det bäst. I våra trakter finns inga skumma typer att det finns anledning att vara rädd för den sakens skull.
Inte så stora problem om man köper något dyrt, utom Djursholm möjligen, jag har själv valt bort en fin hyresvåning i Skärholmen av flera skäl än grannskapet.
Med barn vill många vara selektiva.
Hörde om Hemnet att för 100:- xtra kan man kolla grannarna.
Generellt är det livligast i kommunala hyreshus, lugnare i privata, man köper bättre grannar men en bostadsrätt och får det lugnast i en villa men dyrast för det mesta.