Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: inredning-och-design
Läst 1536 ggr
MOTHERS_LOVE
0

Vem kan hjälpa mig?

Jag har ett mörkt rum(det kommer sällan eller aldrig in någon sol från fönstret i detta rum) o det finns inga växter eller träd utanför detta fönster o rum som står i vägen för solsken o ljus.NU undrar jag HUR? jag ska göra för att få det lite ljusare i detta rum. med t.ex. tapeter,möblemang o ev.t. blommor o växter.Har ni några bra förslag?

mariatingsund
0

du har inte nämnt vilket ändamål rummet ska ha och inte hur stort rummet är. Vita väggar med struktur kanske, vita skira gardiner, ena väggen kan jag tänka att det vore fint med ett fototapet föreställande natur. Det finns en tråd om just dagsljuslampor som du kan ha där, och du kan också köpa växtlampor (ger ljus med ingen värme) på timer, då kan du ha en grupp levande växter också. Resten är upp till dig, en bekväm fotölj eller soffa, och vad du nu ska använda rummet för.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

jand
0

vad är det för typ av rum? Sovrum?

Vita tapeter med vitt mönster finns det gott om. Då är ofta bakgrunden eller mönstret lite blankt/metallic och reflekterar därför ljuset väldigt bra. Vi satte en sån på den mörkaste väggen i vårt sovrum och det blev en enorm skillnad. Kanske en sådan tapet som en fondvägg och sedan vitmåla resterande väggar?

MOTHERS_LOVE
0

Tack snälla för tips.Det ska användas till ett s.k. Mysrum bara.Där man kan gå in o vila eller bara sitta i fred.