Kanske är lite tidigt än (jul)
fick en sån julkänsla, har ingen aning om varför. Funderar på hur man kan mysa till det ordentligt sen när det börjar närma sig advent och jul utan att mosa in massa prydnadstomtar och sånt.?
skulle gärna pyssla iordning lite själv här hemma, ngn som har lite förslag på snygga juliga saker?
För mig är jul tradition, värme, dofter och umgänge med familjen. Så "mosa in massa prydnadstomtar" hör till (utan att överdriva…)
Jag har lite svårt för "trendiga jular i glassiga magasin" - trendig tycker jag man kan vara närsomhelst utom på jul.
Samma gäller då julbordet. Varför konstra till det med italienska eller asiatiska julbord? För mig är julen vaerkligen årets frosseri i tradition och barndomsminnen.
Jag kan längta hela året efter pepparkaksdofter, mörkröda gardiner, levande ljus och mässingsglans, hemrullad senap, tindrande barnaögon…
tänkte mest på juliga ljuslyktor faktiskt. blir väl att köpa en drös på ikea i jul om man har råd.
nej nej jag tänker inte "trend" jula till det, men det kan vara skönt att mysa till t.ex vardagsrummet i julkänsla utan att ha små tomtar här och där. försöker undvika ömtåligt småpynt då jag har katter och iller som gärna busar runt lite här och där.
#2 Ja, jag var nog snabb med att övertolka dig…
Ber om ursäkt! 
Levande ljus i alla former hör absolut till julen. Och vid den tiden på året saknar jag verkligen möjligheten att elda en brasa…