Glasskiva som stänkskydd
Nån som har glasskiva med tapet bakom som stänksskydd i köket? Vilken tapet har ni i så fall valt?
Vi ska välja tapet och kan inte hitta någon som vi båda gillar och som går att tapetsera horisontellt liksom (så man slipper massor av skarvar). Maken vill ha mörkt svart/grått. Jag vill nog ha lite vitt oxå så att det inte blir för mörkt. Köket är högblankt vitt, vit bänkskiva, vitt matbord, stolar i lönn och ekparkett på golvet.. Nåra tips?

Personligen skulle jag nog välja något snyggt och stilrent kakel istället för tapet och glasskiva. Är inte så svårt att sätta kakel och det finns bra beskrivnignar.
är det inte mer praktiskt med plexiglas?

Glaset etc är redan beställt, vi bor i ett nybyggt hus sedan två år och har haft glasskiva fast som var målad på baksidan. Nu vid 2-årsbesiktninigen så hade färgen bakom glaset släppt lite så vi ska få tapet istället . Byggarna står för material och montering och vi måste bara bestämma tapeten. Jag tycker det är jättesnyggt med glasskiva och har verkligen gillat det under de två år i vi bott här. Det passar med stilen i huset oxå.
Men det verkar inte vara nån annan som har det här?
#2, Nej, Akrylglas blir repigt. Det blir inte vanligt glas.
Tom

#4 tack för länkarna! Jag gillade boråstapeten faktiskt, den andra länken funkade tyvärr inte..? På Boråstapeters hemsida hittade jag även en tapet jag letat efter till vardagsrummet, tack! (Kollektion Passion, nr 3232)
Efter lite eget sökande har jag även hittat den här till stänkskyddet: http://www.viivilla.se/kok/planera-ditt-kok.aspx
snygg va? Vet inte om maken håller med dock… :)