Skriva ut stor tavla?
Hejsan
Jag har en bild på datorn som jag väldigt gärna vill ha i ett stooort format. Jag har förut skrivit ut på min mammas jätte bra skrivare, men den gör bara A4 som störst. Och jag vill ha ungefär dubbelt så stort.
Vart kan man skriva ut i så stort format? De behöver inte vara fotopapper i utan räcker med bara vanligt papper. Ska rama in den.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
De gör sånt på colormailer. Jag har anlitat dem för större utskifter på plastfolie och de har fungerat bra. De gör även fotoutskrifter på papper och andra material.
Tom
Ingen fler tips? som man kan gå till personligen?:)
tack Tom:)

Har du frågat i din vanliga fotobutik (Fuji t.ex.) det kan vara den enklaste lösningen om du vill ha med pappret i handen hem direkt.

Kanske billigare på ett reklamtryckeri. Värt att fråga i alla fall.

Kopieringsföretag finns nog i alla städer, vet inte var du bor, men typp allkopia eller andra digitala tryckerier ställer gärna upp, de flesta är inte dyra heller, men du måste ha ett gott underlag. (300 Pix bild i samma storlek som du vill skriva ut, i annat fall kan kvaliten bli sämre med förstoringen.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Jag bor i Norrköping.
Okej tack så mycket för ideer.
#6 Tyvärr är bilden från internet och inte självtagen. Så den är inte direkt jätte stor.
#7, Ledsen att säga det men då är det bara att lägga ner projektet. En normal bild från internet kan du möjligen skriva ut i passfotostorlek om du ska få hyffsad kvalitet. För att skriva ut en stoooor bild krävs en otroligt bra originalbild.
Få tag på originalet är nog din enda chans.
#8 Mjaa, SÅ liten är inte bilden.. Men att få tag i originalet är nog inte jätte enkelt eftersom de är en bild från en viss scen i en film:)
Vad är det för bild? Får vi se?

#11 På den sajt jag skrev om i #3 kan du få hjälp med att bedömma hur pass bra kvalite det blir på utskriften.
#12 Vart på sidan kunde man det?

#13 Under FrontWeb -> Poster. Efter några steg får man redan på hur pass bra Crimson anser att kvaliteten blir.
#14 Hehe neeh de där såg inge bra ut:P Men man kanske kan strunta i rutmönstret och skriva ut bilden i rutmönster ist så att de blir små delar:P ähhh..
#15 Ahaa.. så när jag laddar upp bilden och de står "förvalt format: 30x40/45cm så betyder de att de är det största som funkar? För nästa steg är ju ordersammanfattning. eller mjaa, såg att de fanns ett rutsystem som sa hur bra kvalite de blev, och de var bara ifyllt en ruta:P
Hur tusan ska jag hitta en bättre bild när de är en film:( snyft

#16 Var det bara en ruta ifyllt så blir det nog inte så bra. Jag har beställt när hälften av rutorna är ifyllda och då har det blivit ok men inte mer.
Oskar
Skicka din bild till ett sånt där företag som målar av foton man har. Då kan de göra en sjysst förstoring för hand istället. Tavlan blir helt unik.
#17 Hehe förstod det:)
#18 Oj, ja men de måste vara dyrt?
Det var billigare än vad jag trodde. Nu hittar jag inte företaget som gör det men det har diskuterats på Hemmet tidigare så det går nog att hitta om man letar.
Tom
#20 Okej, då får jag leta då.. Kan kanske vara värt det:)