Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: inredning-och-design
Läst 4693 ggr
Liss
0

Hänga upp hylla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte fråga hur och vad man ska använda när man ska hänga upp en hylla på väggen? Alltså en tv-hylla och inte bara en vanlig hylla med konsoler.

En tv-hylla utan ben helt enkelt, som jag inte vill ha direkt på golvet utan längre upp.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Chrihanna
0

Vad är det för vägg?

Liss
0

Jag är så dålig på sånt. Men de låter som cement. De är en vägg mellan vardagsrummet och köket men de låter hårdare än träväggen i hallen.

Tom
0

Är den gjord för att hängas på väggen?

Är det en betongvägg ska du använda plugg och skruv. Är det en gipsvägg kan du inte hänga en TV om du inte hittar reglar bakom gipset att fästa TV:n i. Då använder du vanliga träskruv.

Liss
0

#3 De ska gå att hänga den på väggen jaa.. De är en bestå hylla från Ikea, vilket man kan sätta ihop lite som man vill själv med ben osv. Och vill man inte ha ben ska de nog finnas så man kan hänga den. Har sett bilder på när den hänger från ett annat hem.

Jag tänkte mera på om man ska använda sig av skenor eller hackar eller vad? Fast det kanske personalen på Ikea vet bättre för just den produkten.

Tom
0

Om det inte redan sitter vinklar i bakkant innuti skåpet kan du skruva dit sådana och skruva fast dem i väggen. För att det ska hålla för lite mer än bara lätta saker (som en TV) kan du sätta fast en trälist under som skåpet får vila mot som stöd.

Tom

Liss
0

#5 Ah tack så mycket!:) En trälist får de bli dårå:)