Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: inredning-och-design
Läst 2187 ggr
Liss
0

Hjälp med inredning!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan folket.

Jag har köpt mig en soffa med divan. Och den var grymt stor. Såg inte så stor ut i butiken:P men men.. jag har lite svårigheter nu med inredningen. Om ni kollar på bilden så ser ni hur de ser ut nu. Bordet med datorn på ska bort sen när jag har råd med en mindre skänk eller liknande som bärbar dator kan stå på.

Men vad tror ni, hur skulle ni gjort med inredningen i mitt vardagsrum? Alla mått på bilden är helt fel, för jag har bara ritat upp lite fort. Så där de ser jätte smått ut behöver de inte vara de:P men om man säger såhär- soffan tar typ hela rummet på ena sidan och de är bara en bit mellan bordet med datorn och divan delen.

Tacksam för hjälp.
Mvh Lisette

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
0

Förstora bilden för att se den ordentligt:)

Liss
0

Här kommer lite bilder ist. så kanske man ser bättre.
Tyckte soffan vart bra där den är iaf. De blir liksom så att den går i linje med tv hyllan så de blir som de hör ihop.

Ska bli en annan hylla sen dock, när jag har råd till det.

Liss
0

Här är från dörren sett. Dörren går ut i hallen annars.

Och de där bordet ska bort då och bli till en skänk. Men ska skänken stå där bordet står eller längre in eller mot soffan eller vad tycker ni?

Liss
0

snett in ..
Behövs tavlor ser jag:P hehe.. Alla tips är välkomna, vad som!

Ska ha annat soffbord också för den delen. Ett runt valnötsbord. och en rund, stor vit/beige matta under.

Liss
0

Lite mörkt, men sådär ser de ut mot balkongdörren.

Liss
0

Och sådär när jag står i balkongdörren och tar kort innåt.

Som sagt, alla tips är välkommna. Men soffan står nog där den står. För de vart som sagt bra med linje med tv hyllan. Och den kan jag inte ha på annat vis om inte tvärtom med soffan och hyllan .. men då blir divandelen framför balkongdörren, så de går icke.

parsley
0

Snygg soffa. Kan du ställa datorbordet / sekretären mot den vita väggen på bild #2? Alt ställa in databordet / sekretären i hörnet så du har ryggstödet på arbetsstolen mot soffan?

Liss
0

#7 Hum, joo det kan ju gå:) Tack

Tom
0

Ordna någonting som skärmar av mellan soffan och datorbordet så att det inte ser så plottrigt ut. Lamellgardiner eller träjalusier till exempel.

Tom

Liss
0

#9 Menar du att avskärmningen ska stå mot divandelen då alltså? Så de blir som en tun eller gles vägg vid soffryggen så liksom?

evamojje
0

Jag skulle se till att divanen stod på vägen vid balkongfönstret det öppnar upp mycket mer på så vis

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Liss
0

#11 De går tyvärr inte. Utan den sitter där den sitter:)

Tom
0

#10, Precis, mot soffans kortsida. Mellan den och skrivbordet.