Electrolux Skaftdammsugare ZB2811 Diamond
Jag behöver en ny dammsugare som ska hjälpa mig att hålla rent en lägenhet på 33kv. Jag har 4 illrar som motsvarar 2 katters nersmutsande. Hoppas ni förstår mig rätt :)
jag har tittat på den här dammsugaren och undrar ifall ngn har erfarenheter av den? andra tips på prisvärda dammsugare för litet hushåll med djur uppskattas också! :)

Electrolux Skaftdammsugare ZB2811 Diamond
Jag har en sådan dammsugare. Jag skulle dock inte rekommendera den att städa "på riktigt" med. Den är ingen hejare på ordentliga dammråttor och sånt. Skulle inte tro att den är till mycket nytta på illerhår.
Jag använder min i köket till smulor och annat som dimper ner på golvet.
Oh, aha ;) snygg var den iallfall!

jag har oxå en sån dammsugare för att komplettera den vanliga, eftersom jag har två långhåriga katter som hårar ner. Visst, den dammsuger upp det värsta, men som Asta säger, så är det ingen damsugare att städa "på riktigt" med. Men visst e den snygg. Jag har en blå :)

Mina föräldrar har en sån där. Den de har nu är de väl nöjda med, men den förra gick sönder direkt. Trots det köpte de en exakt likadan. Men den funkar för de precis som för #1 och #3.

Jag har en sådan och tycker den är helt enkelt jättebra. Använder den varje dag och dessemellan vid behov. Mycket enkel och smidig att använda. Jag har en i sommarstugan också.
Den ersätter inte en vanlig damsugare, men den tar jag fram mer sällan nu.
#0 då är dina illrar rätt renliga ;) mina två skitar ned mer på en dag än vad mina två katter gör tillsammans på typ 3månader.
Kan ingen ljuga och säga att den räcker? för den är ju läcker!
allvarligt, tack. jag har redan köpt en dammsugare för att den var "snygg" och det är helt fel ;)
Ngn som har en att rekommendera?
#6 Yes :) renliga som få!

http://www.robomop.net/ (finns bla på Onoff och att köpa på nätet)
Ingen dammsugare, men jag har en Robomop, dvs en "robot"-kula som drar omkring en putsduk. Den samlar faktiskt in en hel del damm och illerhår. Jag brukar släppa lös den en halvtimme/dag och den drar in det värsta. Däremot så får den ju inte upp skräp eller kattsand, detta puffas bara in i hörnet.
Utöver den får man ju såklart dammsuga då och då, men man slipper själva dammet och illerhåren några dagar mer än vanligt.
Illrarna tycker den är rätt underhållade åxå och kan jaga den ibland… :-)
Utöver det har jag centraldammsugare så tyvärr kan jag inte tipsa om vanliga dannsugare. :(
jag har tittat på robomop men jag tyckte att den såg så billig ut i konstruktionen att den inte skulle hålla? :)
men jag ska köpa en sån och testa helt enkelt!
jag tror nog inte att den här dammsugaren jag har hittat är ngt för mig. Den är nog ganska otymplig att stuvva undan, bor ju bara på 33 kv :)
nu när jag börjar plugga så behöver jag klämma in ett skrivbord, minsta lilla yta är guldvärd!

Alltså, det är ju ingen maskin som h´åller mer än ett år, men under det året så gör den sitt jobb iaf. Sen håller den ju inte att man hoppar på den och så…
#10 Haha, jag ska inte hoppa på den! lovar!
Vad säger dina illrar om den? jag ser en bernard framför mig som tvångshåller den lilla aparaten!

Stiffler tyckte den var rätt rolig i början. Med lite list så lär de sig att lyfta av själva ställningen, och då åker ju bollen iväg själv. Men mina brukar lessan efter några minuter och då är det bara att sätta tillbaka ställningen. De kan iaf inte förstöra den på mer sätt än att de kan göra små bitmärken i plasten på ställningen, och det gör knappt något.
Sen är det ju rätt praktiskt med en dammsugare/illerleksak i ett… vem vill inte göra båda sakerna samtidigt, samtidigt som man själv slöar i soffan. hehehe…
…eller bär sten som jag ska göra idag när jag kommer hem från jobbet. Anlägga trädgård står på helgens schema, det kan säkert illrarna uppskatta åxå! :) Gräva! hehehe…

#0 här går du och behöver en ny damsugare och du frågar inte den som är gift med en föredetta damsugeförsäljare…? 
Den du la upp bild på är som sagt inget man bör städa med, bara hålla efter lite. Bästa märket på marknaden som faktiskt inte rör runt dammet för mycket är Electrolux, fast inte den.
#8 Har du centraldamsugare? Men de är ju tyvärr det sämsta man kan skaffa >.<
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#12 Lyfta av ställningen *jisses*. Jag kan sia min framtid nästan ;)
#13 Det hade jag totalt glömt bort! Electrolux säger du, ngn särskild modell? jag har som sagt 33 kv och 4 illrar. Det blir riktigt skitigt fort, och jag har inte ens kattsand!!!

#14 Jag ska fråga Andreas när han kommer hem från jobbet. 

#14 Han är inte bra på modeller, men ju dyrare dessto bättre, prisklass runt 2 tusen för att få en bra. Damsugare för ett par 100 drar bara runt skiten. Sen med tanke på djurhår så får du tänka på att ha rätt munstycken som drar upp hår och sånt.
#16 aha, runt 2000kr var inte farligt, jag hade räknat med över 3000kr. Men det gäller ju att köpa en vettig. Helst får den vara snygg också ;)
Jag vet att Miele har modeller som är speciellt anpassade för hem med mycket djurhår. Dock vet jag inte vad modellerna heter.

#17 http://www.blocket.se/vi/16532428.htm?ca=14_s
Annars så är den här ett riktigt klipp. Nypris på dagens modell är 33600 och den där är från slutet på 90-talet om jag minns rätt. Och man kan rengöra luften genom att låta den stå på i en halvtimme på ett bord med stora munstycket utanför kanten. Vi städare mycket med Kirby innan Andreas slutade sälja dem och nu är det mycket skitigare här hemma :P
#19 Jag får OMÖJLIGT plats med den där ;)

#20 den tar inte upp mer ytan än ett A4 papper, fast lite mer på höjden 
Oj tusan vad jag är arbetsskadad av ett jobb som inte ens var mitt. 

#13> Smaken är som baken! ;-)
Fördelar med centraldammsugare:
- du slipper ett brummande monster som jagar dig runt i huset när du dammsuger.
- Slängen är lättare att dra runt.
- Mycket bättre sugförmåga, den suger som ingen tidigare dammsugare jag ägt/sett.
- Du slipper dammpartiklar som far ut genom filtret = allergivänligt och utan lukt. Våra dammpartiklar åker ut genom en ventil i väggen, alltså utomhus.
- Coola lösningar: har tex ett insug i tröskeln under diskbänken, som man enkelt öppnar med foten och sopar in alla smulor som alltid hamnar i köket.
- Du byter dammsugarpåse typ en gång i halvåret max.
Nackdelar med centraldammsugare:
- Dyra. Men vad jag förstått så ska de hålla längre och därmed förhoppningsvis gå att räkna hem. Dessutom har vi nybyggt hus och då är de billigare att installera än i ett gammalt.
- Lätt att snubbla på slangen…
- Har hört vissa som klagarpå att deras slangar drar åt sig djurhår, emn det problemet har iaf inte vi med vår så det beror kanske på slang…
- Får du stopp i slangen i väggen så är det svårare att rensa den, men det går.
- Nå fler nackdelar kan jag faktiskt inte komma på… Fördelarna vinner solklart! :-) FÖr oss iaf och med vårt märke på centraldammsugare.