Mitt nya badrum + toarullhållarefråga!
Då var det äntligen (nästan) färdigt. saknar endast en duschstång att hänga ett draperi på..Men det går inte att hitta i borstat stål någon stans *tokig*
Badrummet är ca 4m2 och det var mycket som skulle få plats…Största oraken till renoveringen var att jag hade lovat dottern ett badkar.
Ett 140cm badkar fick plats, handfat och skåp från KVIK, spegelskåp från ikea.
Och så har jag så grymt snygg handdukstork!!!!
Här kommer min badrumsresa i bilder!

Kan du inte skruva eller limma fast en hållare på sidan av tvättmaskinen?
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Funderade på den faktiskt,det kanske får bli nån superlim lösning. Vill helst inte skruva i min svindyra mielemaskin :-)
Grymt snyggt badrum! Bra jobbat! Har du gjort allt själv?
Hur långt äår det till motstående vägg? Kan man sätta pappershållaren där?
Tom
vad fint du har gjort!! du är händig!
Jättefint! Vi ska också ha sådant där stort, rektangulärt kakel i badrummet när vi renoverar på ngt år el två. Fast jag lutar nog åt det lite lekfulla hållet m duschhörna (badkaret åker ut, ska göra om sovrummet bredvid till spa på några år till m ångbastu o bubbelpool, får bli istället för fjällstuga) i glasbetong o mosaik.
Måste ta reda på om det är en bärande vägg emellan. Det skulle vara kul m glasbetong mellan bad o spa, snygg o mysig ljuskälla både på duschsidan o inne i spa:t.

#7 Den var på väggen mitt emot när vi flyttade in,men då fick jag hämta papper åt dottern jämt för hon nådde inte fram..Och kanppt jag heller!
Och nej,jag har inte gjort ngt själv alls! Jo jag rev allt förståss,men sen släppte jag in en plattsättare….
#9 JAg hade absolut velat ha en duschhörna,men jag hade ju lovat dottern ett badkar så jag hade inte så mycket val…Fast jag måste medge att det är underbart att lägga sig i ett varmt bad efter att ha jobbat utomhus i regn och snö hela dagen!
Ursnyggt. Jag gillar det avvikande kaklet ovanför badkaret.
Vänliga hälsningar
Niklas

Jag tycker också att badrummet blev toppen.
Kan du inte ha någon rolig lösning, med t.ex en sak jag har i huvudet: som skyltmaterial i butiker finns en fjäderkrok. Den kan du fästa i tak, i överskåp på sidan eller i dess bottenhylla, och montera en rundstav så pappret inte trillar av. Sen kan du förlänga med ett snöre med en tofs eller något kul, så även din dotter kan dra ner pappret, både i sidled och i höjd. Det hade varit praktiskt och minst fult tycker jag, eftersom pappersrullen skulle hänga högre upp vid sidan av överskåpet, och kunde dras lagom i ögonhöjd, riva av vad man behöver och släppa snöret, då hamnar rullen upp på plats igen.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

#12 Vilken underbart knasig idé,så vill jag göra! Du har inte gjort någon sådan som man får kopiera!
Den måste ju bli ganska stilren/stel också så att det passar ihop med resten av badrummet..
#12: Mycket bra och originell ide!
Vänliga hälsningar
Niklas

Jag har inte behövt den lösningen själv, men jag har pysslat mycket i mitt liv. Det enda jag tänkte på att du kanske behöver ha en gummisnodd eller resårband så att inte pappret rullar av sig självt när det flyger upp i "rymden". Du är så påhittig, hittar säkert en bra lösning. Jag skulle använda kardborreband inuti toarullen och upp på kanterna, hänga det på fjäderkroken, och sy gummiband på karborrebandet som sitter lite löst men ändå håller fast papprets lediga ände.
Ha, det var en bra idé!
Istället för någonting fjädrande som kanske blir utslitet kan du använda en motvikt. Och för att inte pappret ska rullas ut av misstag räcker det om du bara gör så att det blir lite mer friktion mellan pappersrullen och trissan.
Tom

Motvikten baseras på en hel rulle, och när den börjar bli tom, hur ändrar man det? Annars hade det varit bra. Men det kanske inte är så stor viktskillnad och det funkar ändå.
#17, Det blir väl ingen större skillnad. Rullen åker upp något snabbare när den är tom jämfört med när den är full men den effekten skulle du få minst lika mycket med en fjäder. Eller hur tänkte du annars att fjädern skulle kompensera för viktskillnaden? ;-)

Nej, det blir väl inte stor skillnad. Det kanske är bättre än fjäder, eftersom den skulle nog dansa ett tag innan den stannar. Och själva vikten kan ju också vara någon häftig pryl eller varför inte doftpump, när man ändå drar i snöret… :-)

Tom och Mariatingsund, kan ni inte göra varsin och skicka dem till mig så ska jag utvärdera,haha!
Tom kan du snälla göra en beskrivning av din variant?

För egen del litar jag på att du kläcker ut en bra idé själv och ser fram emot bild på lösningen. :-)

Åh va härligt det är med fiffiga lösningar! Tack för era tips! Att hänga toarullen från taket låter allra snyggast/häftigast,men jag tror att det blir lite för roligt för dottern,tror den kommer användas som leksak, särskillt om det är en fjäder!
#22 Magneter- att jag inte har tänkt på det! Tack för det tipset också!
ett annat tips var ju detta som jag hittade via slo´s länk i "smarta saker"-tråden..

Hur blev det sen?
och angående duschgardinen, så tänkte jag genast på denna:

Jag har provar med magneterna från Clas Ohlson,men de är inte "magnetiska" på bägge sidor så de fastnar i tvättmaskinen, men inte i toarullshållaren.. Hmm typiskt..
Min tanke var att fästa magneterna med lim eller dubbelhäftande tejp på hållaren.
(Classe har även en dubbelhäftande tejp som är fruktansvärt stark.)
Tom

Tom,jag börjar tro att du får provision på när du tipsar om Classe ;-)
Det blir en till tur till classe då!
He, skulle kunna vara så. Men tyvärr är det inte så. Jag var storkund där redan innan min syrra började jobba där. Skillnaden är bara att jag får rabatt nu :-)

Ha Ha, perfekt, jag ska tipsa mina syrror om att söka jobb där!
Äsch, utnyttja min syrra istället så kan dina syrror jobba någon annanstans där vi kan få sjyssta rabatter ;-)

Blev riktigt snyggt! Nästan samma 'fond' som min bror har i sitt ena badrum.