Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettövrigt
Läst 2664 ggr
Stenis
0

Snygg golvlampa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag behöver hjälp att hitta den perfekta golvlampan som skall få flytta in vid soffan.

Den jag söker ska vara snygg och billig =)

På bilden kan ni se hur det ser ut hemma hos mig. Lampan som står där nu skall få flytta in till sitt rätta hem i läshörnan.

Niklas
0

Oj, vad svårt. Ska det vara en läslampa som den där eller ska den mest lysa upp rummet?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Staffan
0

Vad tror du om någon av de här två?

>> Länk 1
>> Länk 2

// staffan

Staffan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här kanske det skulle se ut med IKEA-lampan… :)

// staffan

Stenis
0

Tack för era svar!

Lampan skall ge lite nog ljus för att läsa i men behöver absolut inte rikta ljuset särskilt långt.

Jag skulle kunna tänka mig att stoppa in en 40- eller 50-tals lampa dit om jag bara hittar den rätte.

Staffan: Skitsnygg bild. Tack, vilken skillnad det blev i rummet bara av att byta lampa!

Staffan
0

Visst är det roligt att man kan testa själv utan att först köpa lampan? Visserligen kräver det att man spenderar några minuter med Photohop men det kan det kanske vara värt… :)

// staffan

Robert
0

#3, lampan ser ut som en upplyst cd-hylla, men snyggt jobbat i ps!

Hälsningar

Robert

Stenis
0

Staffan:

Spendera några minuter i PS? Spendera några frustrerade timmar menar du? *skratt* Min brist på tålamod fick mig först att bryta ut i ilska och sedan överge PS som "ett skitprogram" för att jag inte fick till det som jag ville efter 3 minuter typ…. Men när jag får tid någon dag (yeah, when?) ska jag lära mig hur man gör.

Staffan
0

Jag vet hur det känns, det kan vara frustrerande när det inte blir som man vill.

PhotoShop - A minute To Learn, A Lifetime To Master!

// staffan

ledarn
0

Staffans bild är snygg, men i det rummet skulle jag välja en mer traditionell golvlampa. Neråtriktat allmänljus - som  till nöds duger att läsa vid. Rummet tycker jag kräver en modern, stilren lampa.

Jag kan annars gilla att ett rum är en blandning av epoker och stilar, men här tror jag inte på att bryta den renhet jag tycker finns nu…