Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 3884 ggr
MannyClue
0

Ett lite rockigare tonårsrum?

Hejsan!Skrattande

Jag heter Kajsa och är 16 år.
Det är så att jag behöver verkligen lite tips på att få iordning mitt nya rum.
Tapeterna är ljuslila, näst in till rosa, vilket jag avskyr Generad
och så har jag snedtak på båda väggarna, om ni förstår?

Jag har också ganska många affischer som jag älskar, men vet inte riktigt hur jag ska göra med dem heller.

Tack på förhand // Majsan

moondancer
0

ta en bild så kan jag se om jag kan snygga upp lite

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

MannyClue
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ingen bild i rummet. Men jag har en bild på planlösningen så jag slänger in den istället.

vanessa
0

Jag skulle börja med att tapetsera eller måla om. Kanske ha en fondvägg. Affischerna skulle jag skatta ramar till, ser snyggare ut då. Dessutom håller de bättre. Sätt dem gärna samlade på en vägg i olika höjder. Om det är någon som är händig i familjen kanske de även kan fästas på snedtaket.

Stämmer möblemanget med översiktsbilden?

Antar att du älskar musik, så sätt gärna upp hyllor/tavelramar eller liknande för CD-skivor. Så att de blir som en del av väggen. Använd ditt musikintresse som fokus på rummet.

Inramade konsertpass.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=dfc758dc-a884-4f0e-b67b-b8c66fdcdcb7&Filename=passtavlor 2008-05-09 10-50-44.JPG)

Vinylskivsomslag som jag satt upp på väggen. Som jag ser som konstverk.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=e8866106-7fd5-4c7e-aa00-b36aec04b93c&Filename=U2skivor 2008-05-09 10-56-29.JPG)

Nedan en hylla som går längs med taket där jag bland annat satt upp lite musikböcker.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=3f484307-97d1-4309-94eb-be48c6df7a95&Filename=u2 lustanslakejer 2008-05-09 10-55-59.JPG)

Hoppas detta ger lite inspiration. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.