Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 3133 ggr
Sue_Ellen
0

trång hall.....Tips mottages tacksamt

har ni några ideer och tips om hur man kan göra en trång hall att se rymligare ut.Gärna billiga men bra alternativ mottages tacksamt.

I hallen finns allt från skor,jackor,mössor,kepsar m.m

Sue_Ellen
0

Glömde skriva att hallen är ca 4 kvm och mycket ska få plats där:)

Tom
0

Använd ljusa färger och skaffa smart förvaring så att det inte ligger en massa saker framme.

Tom

parsley
0

Försök att utnyttja höjden till förvaring. Fundera igenom vad det är för saker som har en förmåga att samlas i hallen och hur man bäst kan förvara dem.
Kolla gärna på IKEAS hemsida. IKEA är ruskigt bra på "spara och förvara". Portis eller någon liknande modell sväljer fler ytterkläder än vad en traditionell hatthylla gör. (Funderar på om en sådan heter tamburmajor eller herrbetjänt.) Nätet IKEA PS Fångst sväljer också en hel del utan att ta så mycket utrymme i anspråk. Stora zinktunnor kan också användas till förvaring.

Rita-S
0

Vad jag skulle gjort var att måla i ljusa färger, och ha hyller under taket med lådor att förvara skor, mössor, vantar och halsdukar so inte använs för tilfället iaf. Sen att ha en vägg med en klädställning som tex denna här för då ser det inte lika "fylld" ut i hallen. Knaggar på väggen där det hänger jackor o dyl får det att se "klotrigt" ut, medan om du gömmer det bak en vägg kanske det inte ser lika fylld ut och man får mer rumkänsla. Speglar på vätten ger en illution av större rum dessutom. :) Bara några små tips från Rita, som nyss upptäckte att denna sajten fanns!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida