Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 1753 ggr
emmsaaan
0

Hjälp med möblering.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan. Förlåt om min tråd är lite "OT" men jag behöver hjälp med att möblera om mitt rum. Trivs verkligen inte med det :( Har inga mått, men har gjort mitt bästa på paint. Man ser iaf vart möblerna får plats. Säg till om det är något som ni inte förstår :) Tacksam för hjälp!

PÅ BILDEN:
Gul:Garderob.
Grå:Mattor.
Blå:Skrivbord och skrivbordsstol. Skrivbordet går ej att ha åt andra hållet.
Svart streck:Tre dörrar. Ena är garderobsdörr, den till vänster är stängd och låst från andra hållet och den tredje är ingången.
Svart: Min säng. Vid huvudändan är det en gavel.
Röd: Nattduksbord.
Grön: Soffbord med ett akvarium med två ökenråttor i.
Rosa: Ikea MALM byrå med 6 lådor. Uppepå ett stort akvarium med en ökenråtta.
Bruna streck: Två stycken fönster.

emmsaaan
0

ingen?

Tom
0

Ställ skrivbordet mot ett fönster så att du kan njuta av utsikten/ljuset när du sitter där. Placera sängen direkt in till vänster. Jag kan tänka mig att dina stora akvarium stjäl väldigt mycket visuellt utrymme eftersom de har en förmåga att se skräpiga ut. Så mitt råd är att slänga ut dem eller i alla fall det ena.

Om du har en bild är det lättare att bilda sig en uppfattning om hur det ser ut.

Tom

emmsaaan
0

Tackar :) Men tyvärr så går det inte att slänga ut akvariumen. Mina ökenråttor bor där i och min mamma är lättväckt. Fast en är vääldigt gammal, så det är bara vänta o se :'/

Tina-A
0

Jag tycker du ska byta plats på det blåa och det gröna.

Skjut sängen intill garderoben och flytta sängbordet dit, alltså ha kudden intill garderoben.

Flytta ner den rosa brevid ingångs-dörren.

Tycker jag ^^

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

parsley
0

Kan ökenråttor leva ensamma?

emmsaaan
0

Tack för svaren! Tina_A, menar du flytta ner den rosa eller flytta ner och vrid den ? Det får inte plats o vrida, men flytta ner kanske skulle gå..

#5 nej, dom ska leva tillsammans. Men hennes kompis har dött :/ Och hon har bara tre ben och är väldigt gammal så det går inte att sätta ihop henne med dom andra tjejerna. Och man får max ha 2 tjejer tillsammans :/

parsley
0

Kan du få en hylla så kanske du kan ställa akvarierna i den?

magma
0

Varför går det inte att ha skrivbordet åt andra hållet? Eller rakt ut från väggen, alltså med kortsidan mot väggen? Eller så du sitter vänd åt väggen till vänster om ingångsdörren till rummet.

emmsaaan
0

#7 Har inte plats :/

#8 vet inte riktigt om jag fröstod rätt, men det går inte att ha den åt andra hållet. Skrivbordet är för stort. Och Skrivborsdstolen får inte plats om jag sitter vänd åt vänster :/ Men ska tjata på mamma så kanske jag kan få ett mindre skrivbord.

Det är drf jag behöver hjälp, Mitt rum är ju helt omöjligt.

storAnnette
0

Så här skulle jag göra,det ska kunna fungera om skalan är rätt:

Vi börjar med sängen,den flyttas en bit ut från fönsterväggen så att det blir luft runtom.Sängbordet kan stå på vilken sida som helst.

Sedan skrivbordet,det flyttas så att du sitter vänd mot ingången.Som det ser ut på bilden får det plats.Först hänger ni upp tyg så att den igensatta dörröppningen är dold så blir det snyggt också.

Soffbordet och byrån skulle helst bytas mot en lagerhylla så kan båda akvariumen få plats.Om inte det går får du försöka ställa dem i hörnet till höger om ingången.

Garderoben ser riktigt stor ut,stämmer det?I mina ögon borde du egentligen kunna ha byrån inne i en så stor garderob (fast inte om gerbilerna bor där förstås).

Lycka till!Gerbiler är trevliga små djur,vi har haft ett par som dött och nu har vi katt så det passar inte längre med såna.

Chiuaua
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bara ett förslag, jag vet inte dina proportsioner men jag gjorde en liten bild så får du ju se vad du tycker:)