Rörmokare på en lördag?
Det här är ingen bra dag. Tog en dusch på morgonen, och efter en stund när allt vatten runnit ner i badkaret, så låter det 'blubb blubb' och allt vatten rinner upp ur golvbrunnen och hela badrummet blir fullt med vatten som inte vill rinna ner igen.. Ringer hyresvärden: inget svar. Ringer rörmokaren: inget svar där heller. I panik ringer jag min pappa (som fyller år idag, så han var inte så glad över att behöva rensa i mitt avlopp..) och han har med sig en massa grejer, men det visar sig att stoppet sitter längre ner (jag bor på tredje våningen). Ringer alla rörfirmor som finns i stan, men ingen svarar. Jag får äntligen tag i hyresvärden, och hon börjar också leta rörmokare, men får inte napp nånstans. Så nu får jag ha det så här hela helgen.. Kan inte använda badrummet, och det står helt stilla med vatten och annat äckligt på hela golvet..Typiskt att sånt här ska hända på en lördag..
Blir så trött, för det är inte första gången det här händer, hela rörsystemet är alldeles för gammalt men min hyresvärd vägrar inse att det behöver bytas ut helt och hållet.. Blir så less..
Sök efter rörjour eller rörmokare jour på www.Hitta.se så kanske du hittar någon av de firmor som finns. Fast det blir säkert inte billigt en helg.
Vänliga hälsningar
Niklas
Hyresvärden ska fixa sånt där och även betala. Det du ska göra är att ringa hyresvärden och se till att hon fixar. Om du beställer rörjour på eget bevåg finns en risk att hyresvärden inte betalar.
Tom