Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 1624 ggr
Illan
0

Fjärrvärmegrejjen pajjade

Fjärrvärmeväxlaren (heter det så?) har gått sönder och VVS-killen rekommenderar oss att köpa en ny snarare än att laga den gamla. Den är från mitten av åttiotalet. Men vad är ett bra pris? Någon som köpt en sån på sistone?

rattmamman
0

Tja, nu var det ett tag sedan vi satte in vår. Jag tror att du beroende på modell får räkna med 30-50 000 kr installerat och klart.

AndersE
0

#1 Oj, det lät dyrt! Det var vad hela vår installation kostade, med grävning rör och allt.

rattmamman
0

När vi satte in ny fjärrvärmeväxlare 1996 kostade det 32 000 kr. Men då satte vi in den nyaste och "hippaste" modellen som fanns på marknaden. Växlaren kostade drygt 20 000 och så tillkom installationskostnaderna.

Jag har hört människor som fått offerter på betydligt större summa än den vi betalade. Men det beror väl på hur mycket som måste göras? Kanske blandar jag ihop nyinstallation med ominstallation?

AndersE
0
Illan
0

Tack mina vänner. Vi har blivit offererade en växlare inkl jobb för 24000 kr. Det kanske inte är så tokigt ändå. Men det känns som mycket pengar…

rattmamman
0

Ja, men då får man väl grattulera!!! Det  är ju kul när saker och ting blir billigare och inte dyrare hela tiden. Händer allt för ofta typ… Räcka ut tungan