från gammalt till nytt
Jag tänkte presentera mitt projekt. Köpte denna golvlampa för en hundring
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

och bytte ut skärmarna mot frostade skålar, målade och blev så här. (Taket är så lågt så vi inte kunde ha uplight eller taklampa.

Ni kan ju fortsätta tråden med något NI gjorde av gammalt och otrendigt till nytt och fräscht. Hoppas det kommer massor av projekt.
Oj, vilken skillnad!
snyggt!
Jäklar, görsnyggt!
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
riktigt snyggt :)

superskillnad, den gamla var ju sissådär… bra kap! Den nya var superfin!

sissådär??? Hemskt, skulle jag påstå. Men det är också kul att man ser att man kan förvandla det med små medel så det passar en sen. Vi har mycket gjutjärn och har gjort även andra lampor av t.ex. ljusstakar.
Men hur är det med era projekt?

#8> mi lajka!
Mina egna projekt har jag inte fotade. Är dock en sucker för lampor och har ett antal riktigt gamla lampor som jag hittat i förråd och fått i arv av tex mormor, eller hittat på lopps. Dessa har jag renoverat elen på, och bättrat småskavanker, men inte gjort om dem helt. Min favvo lampa är en gigantisk glasplafond (1 meter stor glasformad tallrik) som är jugend med nakna kvinnor infrostade i glaset. Den har vi i sovrummet! Dock inga foton…

#8 Håller med dig helt - lampan är i mitt tycke också gräslig.Min mamma har en sån och jag ryser varje gång jag ser den.