Behöver hjälp att hitta stora sopsäckar
Jag letar febrilt efter en stor plastsäck, ca 300 liter. Den skall vara hyfsat transparent och helst inte ha bälg. Jag vet inte om det är någon särskilt de kallas, men jag får inga träffar på mitt sök.
Och jag behöver bara 1 eller 2, har sett storpack för ett par tusen.
Vi har en hemma som vi fått något i, men den har tyvärr hål.
På första träffen …
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2024-08-16 14:08 av Pyttelite
#1: Den är svart. Det står inget om att den inte har bälg, bilden tyder på att den har det.
Det är inte svårt alls att hitta sopsäckar, men inte om man söker på mina kriterier.
Funkar byggsäckar eller är dom för små?
#1 Tyvärr tror jag inte du hittar några med de kraven. Större säckar än 240-250 liter säljs normalt bara i större antal med inriktning mot företag
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
#2: Då kanske du ska justera dina kriterier - vill du betala mycket är det säkert inga problem.
Vet inte vad bälg är eller om de här har det. Fast de är nog inte helt transparenta. Svårt att se på bilden.
Eller kanske den här passar bättre?
https://www.nkv.se/sopsack-transparent-for-sopkarl-370-liter
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
- Redigerat 2024-08-16 14:43 av Carmarino
Bälg är när de är expanderbara i sidorna - de är ”hopvikta” eller kompakterade vid förvaring.
Jag tycker du ska maila eller ringa någon bygghandel.
Jag har köpt stora kraftiga beiga/vita transparenta hos XL bygg. Vet tyvärr inte liter.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2024-08-16 15:43 av beem
#8: Var de med bälg eller inte?
#5 Jag behöver 1 eller möjligen 2 st, inte värt flera hundra.
#6 De flesta hushållsplastpåsar man köper är med bälg, de anses rymma mer, men jag gillar det inte. Speciellt som jag försöker återanvända dem så långt det går, de är svåra att få rena i bälgen. Har hitta såna utan bälg och tycker de är toppen. Men nu är det som sagt en riktigt stor jag behöver.
#9: Jag minns inte det
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#9 Det var ju bara 10 st på rullarna.
#11: Men jag vill ju INTE ha med bälg. Den blir för smal i botten, den måste ligga helt platt och slät.
Nä nä.