Installera tvättmaskinsavlopp
Hej folk brukar vara så duktiga här så jag tänkte att jag provar fråga.
Jag har en tvättmaskin där ena röret ska gå till ett avlopp i brunn, det satt en slang på 30cm i hålet men när jag var på Hornbach så rekommenderade personalen att jag skulle byta ut det till ett helt nytt 40cm rör för att undvika lukt, det skulle då bara vara ”att sätta i de i hålet” och röret till tvättmaskinen på toppen.
Sagt och gjort gjorde jag det men allt vatten flöt ut underifrån istället för in i brunnen så de funkade inte alls, misstänker att ett rör ska sitta i de orangea röret i brunnen för de gamla var lite snett? Det tidigare kunde man skruva på runt avloppet men det här nya är för stort så den sitter bara lös vet inte om de gör något eller inte.
Är det någon här som har koll på vad jag kan behöva för att installera de nya röret? Försökt hitta någon info på nätet men utan att lyckas.
Jag har kvar de gamla röret med.
Pratade med en rörmockare som vill ha över 2000kr för att byta ut det och ”installera” min tvättmaskin, tycker de låter dyrt i så fall låter jag tvättmaskinen fortsätta pumpa vattnet i toan istället haha
Hoppas någon förstår vad jag menar.
/// TrevligTjej94 🌺
Jag hade kostat på mig en riktig installation.
Det är ju en försäkringsfrågor också.
/Maria
#1 Ja jag blev nog "lurad" när butikspersonalen sa att det bara är att göra så här så skulle allt funka, bokade en installation så det blir rätt.
/// TrevligTjej94 🌺
#0: Förstår jag dig rätt att det nya röret är vidare än det som kommer upp ur golvet?