Lägenhetsvisning - hur?
Hejsan,
Vi bor väldigt litet med 2 kaniner och en bebis så vi har väldigt mycket grejer. Nu behöver vi snart flytta från vår bostadsrätt, en tvåa, eftersom det blir för trångt så småningom.
Men hur går det egentligen till med det praktiska för en lägenhetsvisning? Vad gör man med alla grejer liksom? På lägenhetsvisningar finns det ju inga spår av att det ens bor en människa där. Vårt förrådsutrymme är redan överfullt så det är ingen lösning.
Vi har massa grejer i garderober, förrådsutrymme och i köket- massa porslin och skafferivaror. Vi kommer också behöva måla väggar det som blivit slitet och eventuellt också slipa ett parkettgolv så det känns verkligen som ett stort projekt att få till det till en presentabel visning.
Hur gör ni som varit i liknande situation?
Jag tänker att du kan försöka låna/hyra ett garage eller annat förråd.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
När en av våra söner skulle visa sin lägenhet tog de en massa saker till oss.
Ni har inte tillträde till den nya bostaden så ni kan flytta in en del saker där? En annan av sönerna fick ställa saker i garaget till huset de skulle flytta till. Det löser sig nog, mäklaren vet nog på råd.
När min kompis familj hade visning inför flytt så fick majoriteten av alla deras djur tillfälligt bo hos mig (en råtta med ungar, flera marsvin och flera kaniner).
Så om ni har någon i närheten som kan tänka sig passa kaninerna så är det ju ett plus.
Ska ni flytta med alla saker den dag ni flyttar eller kanske är det en bra ide att redan nu börja gå igenom och rensa bort sånt ni kanske inte egentligen behöver?
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Ja, det där är ett skit. Vill inte heller visa upp eländet på Hemnet, och det verkar ju vara ett måste nu.
#5: Har man något riktigt lustigt har man ju en chans att hamna på Hemnetknarkarnas Instagram och då får man ju en hel del gratisreklam som kanske kan hjälpa med försäljningen ;)
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Hmm. Mer slitet än lustigt, om jag ska vara ärlig. Nu har jag turen att bo i ett attraktivt område, så jag kanske har möjligthet att sälja utan att annonsera. Tror mäklarna har listor på folk som söker i vissa områden. Men som det ser ut nu blir det ingenting.
@novembre Jag vet inte heller hur sånt där går till. Men jag tror mäklarna har sina tricks. Kanske har de en container nånstans där ni kan förvara överskottet av grejer tillfälligt, nåt sånt. Problemet måste ju vara väldigt vanligt och de vill ju gärna stajla lägenheten också och då måste ju ägarens grejer ut.
- Redigerat 2024-01-10 16:30 av hemul
När vi sålde svärmors lägemhet hade hion redan flyttat så vi städade lite lätt tog bort tusen prydnadsaker såg till att sängarna var bäddade.
Sen kom fotografen och tog kort.Bilderna las ut på Hemnet och sen såldes lägenheten utan visning direkt
Stolt ägare till tre La permer