Jag säger bara avfuktare!!!!
Ja finns det något bättre än avfuktare. Har en i tvättstugan och tvätten blir torr på ett kick. 
Jag ÄLSKAR den!!
Jag har nog stavat fel men hoppas ni kan läsa det än då. Så är det när man har dyselexi.=)
Det har vi också och jag håller med. Det är stor skillnad.
Vänliga hälsningar
Niklas

Ni kan väl säga vilken sorts avfuktare ni har, hur mycket el den drar, m m. Vi skulle behöva en akut i källaren, det har varit väldigt blöt på sistone, mina tomkartonger har sugit till sig fuktigheten och det blir aldrig torrt där nere, inte minst för att nu har vi ett tätt golv i vardagsrummet och källaren ligger under. Vi har ju haft en torrboll här uppe, men det är inte mycket att ha.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Kolla på Råd och röns sida. De brukar testa avfuktare ibland. När jag köpte min kollade jag bara vilken som fått bäst betyg där och köpte den.
Tom

Jag har kollat lite, men jag tycker att det är fortfarande fler att välja på. Eftersom ni är nöjda med dem ni har, kanske är det i alla fall hjälp om ni skriver namnet. Jag har funderingar bara med wattantalet, och om man ska ha igång det vissa timmar om dan eller permanent eller periodvis… Det är lite bråttom och rätt mycket pengar så jag vill nog handla klokt. Vi har fått mögelsvamp i källaren och vill absolut inte att den kryper upp till botten. (stenkällare)
Vi har en Wood's DS28:
http://www.vitvaror.net/html/woods%20avfuktare.html
Vänliga hälsningar
Niklas
Vi har den igång dygnet runt i tvättstugan.
Vänliga hälsningar
Niklas
Hej
Jag vet inte vad den heter. Fick den av mina föreldrar. Dom köpte den ny på en aktion. Men den är skit bra och vi har den igång hela tiden.
Vi fick vår av min mamma och hennes man. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas

Tackar för svaren. Vi har avlopp i källaren, så storleken på behållaren är inte avgörande. Däremot elförbrukning. Och möjligen livstid på maskineriet.