Hemmet iFokus

Hemmet

Läst 288 ggr
joppi82
0

Uppsägning av lägenhet

Kan någon hjälpa mig att tänka?
Jag ska säga upp min lägenhet och ska fylla i kontraktet och skicka tillbaka. Det står så här: På grund av denna dag träffad överenskommelse upphör kontraktet att gälla fr o m den (datum) till vilken dag hyresgästen förbinder sig att jämte husfolk ha avflyttat.
Ska jag skriva datumet då jag säger upp lägenheten eller datumet 3 månader senare. Har 3 månaders uppsägning.

@NN@
0

Såvitt jag vet brukar man skriva de datum man säger upp lägenheten på.

Vixxen
2

Från det datum du skriver (brukar räknas from den första i närmast kommande månaden) så har du tre månaders uppsägningstid.

Om du säger upp idag; 21/8, så har du september, oktober och november på dig att flytta ut. Du ska alltså betala hyra för dessa tre månader också.

joppi82
0

#2 så jag ska alltså skriva 31/8 om jag säger upp nu i augusti?

Vixxen
1

#3: Nej, skriv det datum det är den dagen du skriver under och skickar in uppsägningen.
Du kan inte skriva ett datum framåt i tiden.

• Redigerat 2021-08-21 16:46 av Vixxen
joppi82
0

#4 ja ok men enligt hyresvärden ska jag skriva 30/11. Därför känner jag mig förvirrad..

Carmarino
1

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

• Redigerat 2021-08-21 16:56 av Carmarino
Vixxen
1

#5: Konstigt! Det är så som det står i #6 dokument.

Skriv så här på blanketten:
Uppsägningsdatum 21/8
Senaste utflyttningsdatum 30/11

Då kan hyresvärden inte tjafsa.

• Redigerat 2021-08-21 17:00 av Vixxen
joppi82
0

Fast jag ska i och för sig skriva ort och datum i rutan under kom jag på nu. Då blir det ju dagens datum.

Vixxen
0

#8: Skadar inte att skriva datum på flera ställen.

joppi82
0

#7: ok var ska jag skriva det? Finns inga rutor att skriva i.. kan jag skriva det längst ner på pappret?

Vixxen
0

#10: Huvudsaken det står på blanketten!
Och kopiera eller scanna in den innan du skickar in den så du har kvar den så att säga.

• Redigerat 2021-08-21 19:34 av Vixxen
Carmarino
1

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Vixxen
0

#12: Trodde hon fått en blankett från hyresvärden, men det är ju bättre att använda den du hänvisar till.

joppi82
0

#13 jag kollade på sista sidan i kontraktet och där står det jag skrev. Tänkte att jag skulle fylla i där och skicka in till hyresvärden. Men jag kanske kan fylla i en annan blankett?

Vixxen
2

#14: Borde gå bra!