Insynsskydd för fönster!
Jag undrar om det är någon som har tips på insynskydd för fönster, vart man kan hitta dom och så =)
Växter!?

finns ju snygga plastfilmer med olika mönster, kolla på Inreda.com men finns säkrert billigare ställen
Jag har vikskärmar i trä klädda med tyg i mitten…som man ställer upp..dom ger tillräckligt med ljus men hindrar insyn..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Jag hade ekjalusier i en tidigare lägenhet. Fungerade bra och gick att vinkla efter behov.
Tom
Har köpt "filtgardiner" på Inspiration (fd Duka). Det är utstansat blommönster i tjock filt som fanns som panellängder + som vepa (ngt smalare).
Jag köpte en vepa i svart (fanns även i vitt o rött) som nu ska delas i 4 bitar. Tunna lister ska inhandlas efter helgen o snickras ihop till skärmar. Tänker göra "dubbla" o klämma fast filten emellan. Ska försöka få det gjort snabbt, fota o lägga in…om inte magsjukan drabbar oss… ;)

Om man gillar CHABBY CHIC, kan man gå till röda korset, erikshjälpen eller vilken som helst andrahandsbutik, och fynda några finare gamla spetsar, som man kan spänna på kilram (inhandlas som konstnärsmaterial). Det kan vara riktigt romantiskt typ till et sådant fönster som på bifogade bild.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Jag har plastfilm med pelargoner på..
finns på www.strösseldesign.se

Designtorget har snygga plastfilmer man "limmar" på fönstret. Jag köpte finfina med siluettpelargoner, dock funderar jag på hur man gör när man tvättar fönstrena, skall man ta bort och sätta dit dem vareviga gång då…?

jag har sett på helgen hos en bekant typ som panelgardin med det ser ut som plast med stansat mönster, som #8 ser ut i
Jag var inte intresserad varför jag frågadeinte var har hon köpt dem? Men dessa behöver du inte klistra på fönstret.
De var vita.

Jag har också plastfilm med pelargonder på som jag köpte på designtorget i mitt kök. Dyra dock så jag köpte plastfilm på rulle på bauhaus, randig blästrad rätt fin upptäkte jag till min lycka. Bor i en femtiotalslya och den påminner mycket om de glasrutor som fanns i dörrar och annat från den tiden. Så det sitter i mitt sovrum nu, visst gillar jag de med blommor men hade inte köpt dem om jag känt till mitt budgetalternativ.
Ta av och på tror jag inte funkar utan man får se till att det är rent innan och våttorka dem i samband med fönsterputsandet.
Mitt tips kommer kanske att låta lite konstigt i mångas öron, men det blir faktiskt väldigt bra. Filmjölk… Skaffa en skummgummiroller och rolla på ett tunt lager filmjölk på fönstret, man kan maskera eller göra ränder med tejp som sedan tas bort förståss, tejpen alltså. Det blir precis som frostat glas när det torkar, luktar inte konstigt som man kan tro. Billigt blir det ochså!!

Då jag bodde i lägenhet använde jag "solfjädrar" av bast/bambu som jag köpte nere på blomsterträdgården.
#13, Klart intressant förslag. Flagnar det inte?
Tom
Inte ett dugg!!!

Vilket häftigt tips,det vill jag prova.Vet du hur det blir i söderläge om sommaren?Iofs behövs insynsskyddet på vintern så man kan passa på att ta bort det när man vårstädar kanske?
Jag har haft det i min atelje i många år och har inte gjort om det en enda gång, lika fint som när det rollades på!!! Kör bara om du inte gillar det så är det ju bara att diska bort!