Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettövrigt
Läst 176 ggr
MonicaLagerquist
1

Dörrknackningar sent på kvällen

De senaste veckorna har någon bankat hårt på vår ytterdörr.När vi sen öppnat har ingen varit där.
Runt 22 tiden så knappast några små barn som busar.

Stolt ägare till tre La permer

JMW
0

#0: Så obehagligt.

Vixxen
0

Ni får montera upp en kamera-atrapp tillfälligt.
https://www.hylte-lantman.com/attrapp-latsaskamera

Atrapp av övervakningskamera som skrämmer ovälkomna gäster och kan förhindra inbrott.
  • Redigerat 2021-01-07 07:53 av Vixxen
Vixxen
0
Perfekt på garageuppfarten och altanen! Utrustad med rörelsevakt, vridbara ljuskällor, blinkläge och ljussensor. Drivs av fyra AA-batterier (säljs separat).
Sindri
0

Är ni säkra på att det är ytterdörren? När vår värmepump ställer om till dag- eller nattläge, knackar det i ett par element och rör. Det låter olika mycket beroende på hur varmt eller kallt det är ute, men ibland hoppar man till om man är i närheten.

Soligajag1
0

#0:
Usch så obehagligt ! 😱
Har det blivit lugnare ??

HH 🙂

kara_murray
0

Det är ju riktigt obehagligt och lite otäckt…

sp0ngeb0b
0

Det har hänt mig med, visserligen bara en gång men ändå. Det visade sig vara en larmförsäljare som gick runt i byn väldigt sent en kväll. Flera grannar upplevde honom som märklig, då vissa hann öppna innan han for vidare (jag hann inte). Vi ringde larmbolaget och frågade och de kunde bekräfta att de haft en säljare i området den kvällen så det var inget skumt även om det verkade så.

Inte för att jag tror att det är någon larmförsäljare i ditt fall, men hoppas på något likvärdigt så det inte är något läskigt eller obehagligt.

JRSN
1

Kan även vara en 'paranormal aktivitet', dvs vanligtvis en avliden släkting som knackar på och vill rikta uppmärksamheten på något. Rätt vanligt faktiskt.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

MonicaLagerquist
0

#2 Ja vi har funderat på det.

MonicaLagerquist
0

#3 Det har vi redan.

MonicaLagerquist
0

#4 Ja det är säkert att det är knackningar på dörren.

MonicaLagerquist
0

#5 Det har hänt tidigare för ett par år sen.Nu har det pågott i ett par veckor.

Maria
0

Det kan inte vara sättningar i huset? Vårt lilla kåk knakar och låter när det är väderomskag som kyla och värme. Riktigt höga ljud.

/Maria

MonicaLagerquist
0

Vi har haft lite funderinger om det är någon som rekar om vi har hund eller inte.Vi har en stor dörr/namnskylt med en svart labbe på och just nu har vi ju ingen hund.

Om någon funderar på att gör inbrott är det ju smartare att välja någon som inte har hund.

MonicaLagerquist
0

#8 Har jag svårt att tro.

Uppkatten
0

Bor man i hus så är det väl jättebra att ha kamera oavsett…? När jag och en kompis var och letade katt för en del år sedan så blev vi fotade lite här och var, när vi ringde på hos folk som inte var hemma just då. När vi kom tillbaka senare under kvällen sa de att "ja, vi undrade lite vilka ni var, vi såg er på kameran". En del hade inte ens ytterdörren låst, trots att de inte var hemma.

Vet också att en del fått se just förrymda katter på sina kameror, så de kan användas på flera sätt 😊.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.