Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 286 ggr
MonicaLagerquist
1

Har du ett matbord

Vart äter du vid för bord?Oah i vilket rum äter du.

Stolt ägare till tre La permer

Maria
1

Vi har öppen planlösning med vardagsrum och kök som hänger ihop så att säga och vi har ett stort köksbord/matbord där vi äter både när vi är själva och när vi har folk hemma.

/Maria

MonicaLagerquist
1

Vi har ett litet bord i köket.Där dricker vi kaffe och mannen äter frukost där.

Sen har vi ett större matbord i vardagsrummet där vi äter.

Stolt ägare till tre La permer

Fridaaaa
1

Vi har köksbordet i köket, det mest naturliga tycker jag.
Har dessutom inget att rum att ha det i, vill inte ha i sovrummet eller sonens/vardagsrummet precis :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Emo
0

Vi hade tur att få med gamla möbler när vi köpte vårt fritidshus. Där fanns ett matsalsbord, som kunde dras ut och förlängas. hopskjutet var det lagom för 2 personer med plats för ytterligare 3 gäster, Genom att göra ytterligare 2 extraförlängningar kunde vi vara 13 personer runt bordet. Då fick vi ställa det från köket ut i stora rummet. Det är fördelen med att ha öppet mellan kök och rum.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Mooniq
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag gillar att ha utrymme runt mig hemma. Jag köpte en köksö till köket och har matsalsbordet för både vardag och fest och det är jag nöjd med.

Jag ska köpa två barstolar till köksön, så det finns möjlighet att även sitta där när man förbereder i köket.

Jag har fått tillbaka min laga-mat-lust som har gått på sparlåga i många år och jag tror att köksön är en stor bidragande orsak. Älskar den bänken och det extra utrymmet den ger.

Jag ska flytta i februari och i nästa lägenhet blir det samma tänk runt kök och matsal. Men då ska jag även köpa Ikeas blombelysning och i ett hörn av nya köket ska jag skapa en växt hörna i olika höjder. Försöka driva upp lite kryddgrönt som Basilika, Oregano, Mejram etc

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
1

Just det ja…vi har två barstolar vid köksön också men det är sällan vi sitter där. De används mer när vi har folk hemma och man lagar mat och någon sitter och underhåller så länge😉

/Maria

JMW
0

Vi har två matbord. Ett i köket där vi oftast sitter och äter. Sen har vi ett större i matrummet intill med gammal kökssoffa till. Där kan vi sitta uppåt 9 personer men vi är sällan så många.

oh-la
1

Just nu har vi stort matbord i köket. Snart ska vi riva väggarna mellan kök och vardagsrum och flytta ut hela köket ut i det som idag är vardagsrummet. Tv-hörna förläggs i det som nu är köket. Då bygger vi vinkelkök med utstickande skiva där man kan ha stolar, samt stort fristående köksbord i det som nu är ena vinkeln i vardagsrummet.

Maria
0

#8 Det låter mysigt 🙂

/Maria

Tarotstollan
1

Det har hänt att jag suttit ensam vid köksbordet och ätit men i regel sitter jag i vardagsrummet och äter framför tv och datorn.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

sp0ngeb0b
1

Vi har ett matbord och det är i köket, men det blir ofta att vi äter vid TV:n. Inget jag gillar egentligen, så mitt mål är att försöka sluta med det haha!

Soligajag1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har ett matbord i köket ,
Äter där men även i vardagsrummet ,
Mysigt att kolla på Tv när man äter mat . 😊👍❤️

HH 🙂

JMW
0

Jag har inte många gånger i mitt liv ätit vid teven. Kanske gammalmodig. Vad vet jag. 😉
Dessutom obekvämt.

• Redigerat 2020-12-18 15:04 av JMW
Maria
1

#13 Jag tycker också det är obekvämt att äta vid TV:n.

/Maria

Lillyrod
1

Jag har stort bord i köket som dessutom går att dra ut så det blir ännu större. Det är sällan jag äter där. Det blir framför datorn oftast.
När jag har gäster blir det i köket.

CasaRamon
0

På matbordet i köket ska jag duka upp julbuffen, och då turas om att hämta mat. Sen äter vi vid matbordet i vardagsrummet . Som är stort, men ska ändå ta in utebordet för att förlänga med riktigt avstånd. Vi blir 4 1/2 pers.

citytjejen
0

Vårt älskade matbord/köksbord har min man tillverkat själv av spillbitar, eller vad man ska kalla det, från furu och ek och det har inbyggda eluttag och usb-uttag. Vi äter antingen vid detta matbord eller ibland i vardagsrummet om vi ska se film eller serie till maten.

/Christina

Maria
0

#17 Spännande. Har du någon bild?

/Maria

[Devya]
0

Vi sitter alltid vid vårt stora matbord i köket och äter då vi nu har två små barn. I samma väva så lämnar vi bort telefonerna. Det är jättemysigt. :)

Då det var bara jag och min man så sätt vi ofta framför Tv:n och åt. Det är inget jag numera saknar. :)

Tom
0

Min bror har egentligen den bästa lösningen i mitt tycke. De har ett litet bord i köket med en fåtölj och en liten soffa på varsin sida. Jättebekvämt och mysigt!