Hej! så irriterande! ett glas som är ungefär lika högt som ett glas har fastnat i en mugg! vill verkligen inte glra av mig med varken glaset eller muggen men vet inte hur jag ska få loss det. har provat med olja, diskmedel och ha is i glaset och doppa muggen i varmt vatten. det hjälper inte! tips? det kommer vatten mellan men den vill inte lossna snälla hjälp!
Försök med en liten nål emellan dem så att vacuum släpper. Ställ dem upp och ner och luta lite på dem.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Ställ dem upp och ner i hett vatten så att glaset trillar ut när muggen har expanderat. Och håll tummarna. 🙂
Vänliga hälsningar, Niklas
Ha en bra dag! 🎈www.runkartan.se
Börja med varmt kranvatten. Fungerar inte det kan du prova med kokande.
Vänliga hälsningar, Niklas
Ha en bra dag! 🎈www.runkartan.se
Här är ett annat tips: http://www.smartavardagstips.se/2011/10/glas-som-fastnat.html?m=1
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Glaset kan spricka, men det går att prova med matolja, is och värme. Olja först. Låt sedan glas o kopp ligga i isvatten i 5 min. Ställ glas-kopp upp och ner över en rejäl isbit så insidan hålls iskall. Värm koppen runt om på utsidan med en hårtork som blåser varmluft. Plopp.
Är du modig kan du hälla varm vatten över koppen. Tänk på att glaset spricker nästan garanterat om temperaturen varierar 50 grader.