Inred mitt rum med snedtak
Hejsan!
Jag behöver lite tips och idèer om hur man kan ändra mitt rum så att det skall bli trevligt och mysigt. Ge förslag på vad som kan inköpas, tas bort, flytta, osv. Alla möjliga idéer är varmt välkomna!
Om ni vill ha någon mer bild, från annan vinkel eller något så säg bara till så fixar vi det.
Hoppas på många svar, tack på förhand.
Slå ut gavelväggen och sätt in ett panoramafönster.
Tom
Tack för svaret Tom.
Ursäkta, jag förstår inte riktigt, förlåt!
Hur menar du? Du menar att jag skall byta färg på väggen där sängen står framför? Vad är panoramafärg?
Jag är inte så inne i det här, än. Som ni märker :-)

Gavelväggen menas väggen där taket är högst, och visst vore det fint med ett stort fönster där som Tom sa, men jag antar att du inte har möjlighet att riva väggar.
Det första jag tänkte att rummet saknade privata prylar, det syns inte vilka färger du gillar, vad du gör i fritiden (mer än dator och säng), hur gammal du är, om du sover i rummet ensam…
Jag skulle nog kunna tänka mig köpa en riktig bekväm bäddsoffa istället, och ställa den framför gavelväggen, och skulle tapetsera med en motivtapet bakom som föreställer naturen, så rummet blir mer ett rum att vistas i, än att sova i. Jag skulle också sätta in några stora växter med belysning så de klarar rummet, om takfönstren inte skulle ge tillräckligt ljus. Det är ju fint med belysta växter hursomhelst. Sedan skulle jag bestämma en färgskala vilken jag trivs med, t.ex. moccabrun, svagt lila, turkos, eller vad DU gillar alltså, och skulle skaffa några få originella grejer, typ en skulptur som man kan hänga på väggen eller något. Sedan skulle jag nog sätta datorn så den blir gömd då man inte använder det, för att få harmonin flöda.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Jag har samma funderingar som mariatingsund. Nu är rummet väldigt opersonligt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag tycker om grunden i ditt rum. Men som de andra säger så ser det kalt och opersonligt ut, Jag skulle börja med databordet. Takfönsterna där ska användas till annat. Som en myshörna med gosig fåtölj. Gärna en fåtölj som du kan luta bakåt så du kan se på stjärnhimlen och solens strålar. Sätt gärna upp någon form av väggbelysning, som du kan rikta om du vill läsa på kvällen eller bara ha som stämningsljus. Bra med et litet bord/pall där också.
Sedan om du kan skaffa ett trevligaste skrivbord så skulle det vara bra. Om det sedan är en man kan stänga när den inte används eller bara ett charmigare bord, spelar ingen större roll.
Skulle även kunna tänka mig någon form av uppdelning av rummet. Kanske med panelgardiner. Eller flytta på byrån till kortväggen där skrivbordet står, så att den går från väggen och rätt ut i rummet.
Där byrån står idag skulle jag kunna tänka mig myssoffa, kanske med pallar som man kan även kan stoppa saker i som förvaring.
Viktigtast är att du kommer fram dock. Vad är du intresserad av? Gillar du bilar, natur, djur, att skriva, att lyssna på musik, måla? För då kan man på något sätt komma underfund med vad du vill. Som tavlor och liknande. Gillar du att läsa? Behövs det då någon form av hyllor? Vi vet inte så mycket om dig. Så ju mer vi får veta, desto lättare är det att hjälpa dig.
När vi pratar personlighet så hittar du det här inne på sajten. Kolla gärna den här tråden också om inredningsdetaljer. Titta gärna i trådarna i inredning och design mappen. Där finns det saker du kan inspireras av. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.