Varför är inte sladdar vita?
Är det inte rätt korkat att nätverksladdar, strömsladdar och högertalar sladdar så sällan är vita? Det absolut vanligaste måste ju vara att man har vita lister längs väggarna och dra en svart kabel runt en vit list och vit vägg är ju inte så värst snyggt.
Nu är iaf nästan alla sladdar prydligt dragna. Bara några få kvar. *belåten*
Mvh // Johan
Min sambo har faktiskt tagit upp det med IKEA en gång. De höll med…
Hur *** kan man använda svarta sladdar!?

Den enda anledningen jag kan se till svarta sladdar är att smuts och missfärgningar inte syns.
När vi ändå är inne på sladdar. Vet någon om det finns extra tunna nätverkskablar? Hälften av sladdarna i en tp-kabel änvänds inte så det borde finnas tunna. Jag ska dra en sladd förbi en dörr och jag tänkte lägga sladden i springan mellan golvet och väggen bakom listen.
I vår lägenhet är nästan all el dragen utvändigt i tak och på lister. Det är rätt trångt på listen när el, nätverk och högtalarkablar ska samnas.
Clas Ohlsson har rätt snygga kabelkanaler. Vissa är tillräckligt små för att klistra fast på listen, men rymmet inte nätverkskablar. Sedan finns det lite större som man nästan måste klistra eller skruva upp på väggen, men fördelen med dessa är att de är helt stängda så att kablarna verkligen håller sig på plats.
Mvh // Johan

#2 Du kan väl ta en annan kabel och klämma kontakterna själv? Huvudsaken är nog att den är partvinnad.
Lycka vore att slippa alla dessa eviga sladdar! :)

# 5 jag håller med dig… vi har sladdar liggandes i en dörröppning. så himla hopplöst. sladdar hängandes från tvn på väggen. vi ska renovera här hemma så det köps inget i onödan här…

#4 Jo det skulle jag kunna göra. Bara jag visste vilka kablar som är partvinnade. Eller så får jag ta och skala den nuvarande.
Och varför finns det sladdar överhuvudtaget, vi lever ju ändå år 2005!

Hemmet kommer aldrig bli sladdlöst.
#10, Jo om de uppfinner extremt små kraftkällor som aldrig behöver bytas…
Tom

Ja, det kommer nog snart. Det och teleporteringen. :)

#11 De finns men de är radioaktiva. Sådana strömkällor används på sateliter som ska så långt ut i rymden att man inte kan använda solceller.

Teleportering finns också. Det har jag sett på TV.
Stålmannen finns också. Det har jag sett på TV. Allt som syns är sant, det har platon sagt. Eller hur var det nu?
Tom

Tvärtom, vi lever i idévärlden…:)
Det är lite lurigt det där, för man kan resonera "det som inte syns - finns inte", vilket borde innebära att man kan säga tvärt om också, "allt som syns - finns"! Men uppenbarligen så fungerar det inte så