plastmatta eller klinkers
Hej
-Ska lägga golv i vår nybyggda sadel/sel kammare och behöver lite tips vad som är bäst det kommer säkert klassas som "våt" utrymme eftersom vi har diskbänk där inne.
Underlaget är isolerat spånskivegolv hur gör man lättast,smidigast?
MVH LINDA
Jag tror mer på klinkers. Det är väldigt slittåligt och känns mer gediget. Du behöver nog lägga gips på spånskivorna och fuktspärr på dem, fast det kan nog andra beskriva bättre.
Vänliga hälsningar
Niklas
Absolut klinkers om det är ytterskor, smuts och vatten. Ett motsvarande plastgolv är dyrare (och mycket fulare!).
Som Nicke skriver bör du lägga gips först för att få en "död" yta att lägga klinkersen på. På gipset lägger du en fuktspärr. Det är en flytande gummimassa som man kan rolla på. Sen är det bara att lägga klinkers ovanpå det.
Lägg gärna in en bild på före och efter så att vi får se hur det ser ut.
Mvh
Tom
#2: Är fuktspärren en gummimassa? Jag har alltid trott att det var som Plastic padding. Jag har inte känt på det. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
#3, Ja det är som en tjock målarfärg.
Tom

Hej
-Jo vi misstänkte det men ville göra det enkelt för oss eftersom det inte är Charlies högsta "prio" med mitt stall men å andra sidan har vi redan inv. så mkt pengar i den där j… sadelkammaren redan.
Hur många timmars arbete tror ni att det tar för ca 10 km2?
Tusen tack för era kunniga svar,så lyxigt med snabba svar
MVH Linda

Om du lägger 25m2 om dagen så tar det ca 1000år. ;-)
Men inte ska du väl kakla hela ägorna på 1000 hektar (10km2) ?

Oj då..skratt..nää man kanske e lite dum blondin iaf..inte lätt kvadratmeter såklart ha,ha
-Ja jäklar (får kanske inte svära..) fasen(oj) det vore as(Oj) jobbigt att springa när man ska hämta sadlarna bra motion då behöver man ju inte rida sedan..jobbigt för mig som är så liten och får springa så mkt och jobbigt för den stackars kaklaren..
#6, Haha, humor! :-)
Linda, räkna med att det tar några dagar om du inte är van vid att lägga klinker. Du måste räkna med att fuktspärren ska torka ett eller två dygn oxå.
Tom

Lycka till där hemma!
Robert

Tackar så mycket det ska bli så skönt och få det ordning i sadelkammaren igen och ordning på alla saker
mvh Linda
Hur har det gått med eran sadelkammare och klinkers??? Vore kul och se lite bilder. 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Lägg in värmegolv oxå! Underbart…

Jorå, nu är det såklart klart sedan en tid.
-Bilder får jag ta någon dag när jag skurat golvet..Gissa om det ser..jl..igt ut snabbt efter leriga stallskor?!
#13..Värmegolv i en sadelkammare?!
-Nja så lyxigt ska vi inte ha det;)

Lyxigt är det ju… men tänk vad skönt det skulle vara!!
Ser fram emot att få ser kort från det ni fixade till Linda.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.