Vad skulle ni ge?
Jättesvårt att svara på. Max 500 till 1.000 kronor, förutsatt att jag hade ett ställe där den skulle passa perfekt, men det beror på kvalitén på själva piedestalen också och den är svår att bedöma på bilderna.

150 kr max. Tycker om pidestalen, men inte det du målat.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Den hade varit intressant, om den varit i rent trä och omålad.
Ja det vad väldigt olika det där.
Nä den här stilen passar inte alla. Modern stil är väl ett mer säkrare kort men jag föredrar den här stilen själv och de som inreder med shabby chic och lantlig lite nött stil hemma lär gilla den förhoppningsvis. ;)
Ha en bra dag! // Pernilla

vad hade du själv tänkt dig för pris?

Jag har levt ett bra tag och aldrig sett någon trämöbel målad i flammig metallfärg. Men det är kanske sånt som kallas shabby chic? Någon stil kallad "lite lantligt nött" kan det ändå inte vara.
Nä men då är det väl inte det då. Jag får väl helt enkelt hitta på en helt egen stil. Vad skulle du kalla stilen då som tycks veta allt i ämnet?!

#8 Äldre stilar kan jag känna igen, men vad shabby chic omfattar vet jag inte. Det är du som nämnde den stilen och kanske kan berätta vad som är typiskt för den.
Det ska se slitet ut. Men egentligen är det väl oftast mer vitt än såhär. Vet inte vilken annan stil jag ska sätta den under annars.
Jag skulle också kalla den för shabby chic.
Precis som du säger Pernilla så är det ofta vitt med annan underfärh men begreppet har nog utvidgats till att gälla alla färger. Den nötta gamla ytan är väl det som utmärker - att det ser ut som en nött yta. Betongen ligger på det nötta mer och inte på färgen.
Betr. priset kan du ju kolla tex Blocket efter liknande och få en vink om priset.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Lade förresten upp den för 390 kr. Får se ifall någon nappar. Kan tänka mig att sänka absolut men ville prova ändå med det här priset. Den måste ju nästan in i ett hem inrett i shabby chic stil. Svårt kanske att få att passa bland moderna färggranna grejer tror jag.

Shabby Chick ska ju mer se ut som om det är gammalt och slitet. Bild.
Problemet med din pidestal är att det ser bara ut som det den är, en möbel som är lite slarvigt påmålad med färg. Man ser penselstrecken och det ser inte slitet ut. Ungefär som #11 skriver.
#13 Nu vet jag inte vad du tolkar in i min text. Jag tycker den ser sliten och nött ut.
Man ska nog inte vara så bokstavlig. Begrepp som kommer nya utvidgas ofta till att betyda mer än det från början var avsett för. Så är det med chabby chic.
Låt oss lämna den diskussionen nu. Tråden gäller ju priset.
Sorgen är kärlekens pris
För min del gör det ingenting om vi fortsätter diskussionen i den här tråden gällande själva stilen. Priser har jag redan satt. Jag tycker det är ganska intressant att höra era åsikter gällande stilen.
Det är inte "typiskt" för shabby chic men det är nog ändå den stilen det liknar mest om man säger så. Visst, man ser ju penseldragen och på så sätt är den ju inte "nött" men den ser ju heller inte precis ny och oanvänd ut.
Kan man säga att den ser väderbiten ut? Nä jag vet inte riktigt vad man ska kalla det.
Den är ju flammig i färgen men vill väl kanske inte riktigt kalla det för flammig metallfärg då den dels är gjord av trä och dels är färgern helt och hållet matta.
Jag skulle inte ge ett dugg för den där, hade jag haft en sådan hade jag slängt den.
Tyvärr.

Jag hade köpt den på en loppis för en hundralapp, men då hade jag målat om den. Pidestalen som så tycker jag är ganska fin.
Vad tråkigt att ingen verkar tycka att den är fin. Verkligen trist. Jag måste ju vara väldigt udda som tycker sånt här är fint.
Det kanske inte framgick men jag tycker om den men jag hade valt lite ljusare grå med mörkare bottenfärg.
Sorgen är kärlekens pris
Är den nå ljusare grå så blir den vit. Sen är det mörkbrunt i botten så. Den ser lite annars ut i verkligheten.
Men tack. Kul att nån gillar den iaf.

Jag gillar pidestalen, men det folk reagerar på är nog att du köper den billigt, målar den lite halvdåligt och försöker sälja den till 4 gånger priset och blir småsur för att vi inte jublar över det. Men om du får den såld så grattis till det.
Det du gjort med den skulle jag själv kunnat göra gratis, det är inte ett hantverk jag betalar extra för.
Jag tror bara att det ska mer till för att man ska tycka det är en "shabby chick" variant till 400 kr. Som dessutom är avtagande enligt trendexperter.
Jag tycker den är super fin! 😍
Mvh Shy och Hannah
#21 Priset är i överkant, absolut. Blev lite girig. Kommer nog lägga upp den på tradera och se vad jag får för den istället.
Sen är det förresten ingen som kommenterat hur mycket jag la upp den för. Det jag "surar" över är att folk säger att de inte tycker om den. Det är en helt annan sak. Sen får ju folk givetvis tycka som dom vill men skulle inte du också bli ledsen om folk inte tycker om något som du har skapat och själv tycker är fint?

#23. Jag skulle bli jätteledsen om nån kritiserat en sak jag tyckte var fin, men du la upp den på ett forum och frågade om vad du kunde sälja den för, så då får du nog förvänta lite kritik.
Jag har kommenterat priset "..sälja den till 4 gånger priset", vilket kanske var otydligt, jag skulle ha skrivit "sälja den till 4 gånger inköpspriset".
Sen anser inte jag att du har skapat den. Du köpte en färdig pidestal och har målat den lite slarvigt. Det är inte att skapa, anser jag. Det är att måla, och det kan alla göra.
Jättesnygg och ovanlig tycker jag. 350 kr är billigt.
den är fin men skulle föredraget den i hel vitt , men jag älskar vitt och har den inredningen:)
#24 Jag har inte sagt att jag har skapat hela piedestalen.
Det folk säger att de inte tycker om är ju målningen som jag har "skapat". Det var det jag menade.
Självklart ska folk säga som dom tycker eftersom det ändå är ett forum men har jag inte rätt att bli ledsen för det?!
Har ju inte svurit åt någon precis och klankat ner på dom för att dom inte tycker om den. Men likväl blir jag ju lite ledsen och har väl ändå rätt att säga det, eller?!
Tycker den är fin, men skulle ha behållit den själv i ett rum där den passar in stilmässigt.
Jag skulle ge 50:- vilket är ett okej pris med tanke på att du köpte den för 100:-.

#29,
varför skulle man inte kunna sälja den för ett högre pris än man köpt den för? tycker det är på tok för lågt med 50 kr.
Pernillaa, jag tror verkligen inte att mellan 300-500 är att ta i, kanske till och med lite till om rätt köpare finnes. den är fin! jag har själv köpt billiga begagnade möbler och sålt dyrare.
29# är väldigt många som köper begagnat, målar om och kan säja för det dubbla eller tredubbla ser inget fel med det snarare smart affärssinne=)
Tjäna pengar i min bemärkelse gör man knappastr genom att köpa enstaka grejer och sälja dem dyrare. Allt handlar om tillgång och efterfrågan, och i detta fall så är tillgången på denna möbel väldigt stort och efterfrågan liten. Sätt upp en annons så får du se vad folk är villiga att betala.
#32: Tillgången är en stycken. Det räcker att en vill betala bra för att det ska vara lönsamt.
Tillgången på begagnade möbler är ju stor generellt sätt. Sedan att denna är målad och lite speciellt höjer knappast värdet. Jo, man kan göra "vinst" om man säljer för dyrare men då måste man räkna med alla kostnader som man lagt ut oavsett. Och detta är inte målet med hobbyverksamhet.
Vad är det egentligen som göra denna grejen unik och efterfrågad, som motiverar ett högre pris? Egentligen inget.
#34: Enligt ditt sätt att värdera.
Såhär är det att jag övar på det här med att måla möbler och kanske så småningom kommer sälja grejerna som en affärsverksamhet, det vet jag inte. Köpte den här billigt på returbutiken fullkomligt obehandlad och ointressant(enligt min åsikt). Jag målade den mest för att experimentera. Får jag in några pengar alls så är jag glad. Att jag satte det här höga priset är väl också lite för att kolla av vad det finns för intresse av "min stil". Sen blev jag väl kanske lite för girig som sagt. Det här är den första grejen jag försöker sälja förutom egengjorda tavlor som jag sålt en av än så länge.
Alltså folk betalar ändå ganska mycket pengar för sånt som andra tycker är fullkomligt skräp. Det är så olika. Som någon nämnde ovan, det räcker ju att det finns en enda som är tillräckligt intresserad. Ofta kan ju det där speciella som det faktiskt bara finns en av och som är lite "udda" vara guld. Gäller ju bara att hitta rätt köpare.
Tycker om den, den påminner lite om drivved, vilket jag tycker om. I mitt fantasihem(har planerat hur min lägenhet ska se ut, måste bara hitta en lägenhet ;) ) passar den väldigt bra. Det enda som skulle göra att jag skulle kunna gå från att betala 4-500:- till kanske 2-300 är den målade blomman, tyvärr inte riktigt min stil. Men skulle som sagt ändå kunna köpa den, men det skulle göra att jag inte skulle betala lika mycket.
Men ja, den är jättefin och tycker du det är roligt så fortsätt med detta :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
#24 Givetvis är det att skapa att måla om. Läs gärna på om konstformen Objet trouvé, tex Marcel Duchamps "Fontän" (en pissoar för de som inte vet).
Gör man om så skapar man, finns många exempel på det inom konsten, minns speciellt en skulptur som bestod av en massa galgar (Man Ray sculptures).
Nu säger jag inte att piedestalen är konst, utan ett konsthantverk snarare.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
En vacker sminkad tjej kan också vara ett konstverk….guds konst.
En vacker tjej behöver inget smink.. Oavsett vilken gud som gjort na.
40:
Nix….
Vad fina saker du gör. 👍
Tack men jag målar dom bara. =)
#42: Hur djup är den?
16 cm
Underbart fint! jag är shabby -nörd.. Faktum är att många köper saker på loppisar och blocket, målar om dem och kan sedan tjäna någon hundring på det! Fortsätt #47!
110 :- ?

Skriver du och målar på frihand? Eller använder du nån mall?
Jag har använt en stencil med bokstäver för att få en grund att utgå ifrån men det är nästan omöjligt att utgå helt ifrån stencilen på den här ojämna ytan så det mesta är ändå gjort för hand.
Funderar på att göra nästa helt för hand. Är som nybörjare på det här så jag mjukstartar lite… ;)
#49: Jag tror att du ska vända till en butik som säljer den här sortens prylar. Då tror jag att du kan få helt andra belopp. På Tradera och Blocket tänker åtminstone jag på saker som begagnade, oavsett vad det är. Om den där fanns i en lite mer exklusiv inredningsbutik kan jag tänka mig priser runt 500.
Tack. Ja jag vet ju inte riktigt hur man går tillväga med sånt här men jag skulle definitivt vilja utveckla det och kanske jobba med det så småningom.
Kanske någon hantverkarmarknad skulle vara en bra plats att sälja på? Vet ju inte om ni har sådana i Sverige, men här i Finland besökte jag en sådan i somras i Storkyro. Väldigt mycket fina hantverk där som såldes ganska dyrt.
#38 Den där "fontänen" påminner om en Drinkwell kattvattenautomat. Sorry för OT!
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Ang pidestalen:
Jag gillar den. Gillar stilen som du använder, liksom en egen version av chabby chick. Själv skulle jag nog ha hållt samma stil som du använt dig av på benen även där uppe. Det är snyggt när det mörkbruna lyser igenom mer. Nu är den mörkbrun där nere och väldigt mycket mer kraftigt vit upptill. Kan dock inte bestämma mig för ifall jag gillar blommorna eller inte.
Jag hade lätt köpt den för 150:- och slipat ner färgen lite upptill för att få en mer genomgående jämn ojämna :)
I have no sympathy for people without empathy