Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: inredning-och-design
Läst 4110 ggr
Mantissa
0

Hur långt från tak?

Har köpt en jättefin ljuskrona för värmeljus men tycker kedjan som följer med känns väl kort. Kronan hamnar bara några (3-4)decimeter från taket med alla ljus. Har inte vågat tända den så utan vill komplettera med en längre kedja från taket. Men hur lång behöver den vara för att det ska vara 110% säkert?

Niklas
0

Hur många ljus är det? Jag skulle nog vilja ha en dryg meter till taket åtminstone. Mer om det är många ljus.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Niklas
0

Tänd den och känn en bit ovanför hur varmt det blir.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

PogoPedagog
0

Sen beror det ju lite på tak oxå antar jag. Ett pappspänt tak är ju bra mkt brandfarligare än ett av gips.

Mantissa
0

det är trätak, och 12 ljus i kronan. Har inte satt upp den ännu för jag måste skaffa någon kedja att förlänga den med

VildaVittra
0

#3 Nja. Ett pappspänt tak är i regel målat med limfärg vilket inte är vidare lättantändligt, medan gipsskivorna kan vara målad med moderna färger som lätt förångas och då antänds som en explosion.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

PogoPedagog
0

#5 Inte nu för tiden. Jobbar själv som målare så jag ser en hel del tak och olika typer av färg på dem;)