Kryp i mjölpåsen, behöver jag städa?
Idag när jag skulle backa och skulle öppna en oöppnad mjölpåse- ut ur toppen av påsen trillar några döda kryp, avlånga och ljuss (inte larver utan insekter). Jag öppnade inte resten utan slog snabbt in allt i en massa påsar och satte ut allt på balkongen. Min fråga nu är, borde jag städa ur skafferiet och slänga öppnade varor även om påsen var försluten? Kan äcklens komma ut ändå. Hälsningar från en med krypningar i hela kroppen

Det beror väl på vad det är för kryp i påsen. Kan de flyga? Gå genast till butiken och visa vad du har fått och begär uppgift om vad det är för insekter. Butiken bör absolut informeras så att de tar bort dessa mjölpåsar ur sina hyllor och lager.
Är påsen nyligen köpt ska du absolut gå tillbaka till butiken som Lill-Kisse säger.
Du kan fota krypen och fråga Anticimex. Beroende på vad det är kan det bli nödvändigt för dom att sanera. Vissa kryp kan vara svåra att bli av med.
Du kan även försöka indentifiera via deras hemsida.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Oj, jag slängde påsen i containern ganska omgående… Jag fick panik och försökte bara få undan allt. Jag såg bara de döda krypen som ramlade ur toppen när jag öppnade men det var inga flygdjur, det var små avlånga ljusa insekter liksom. Tack för länken, jag ska se om jag kan hitta dem på sidan! Påsen var en påse av ett trepack, detta var påse 2 som jag öppnade, de andra 2 har varit bra så jag tror att det var bara den påsen. Har fattat att det inte är helt ovanligt med kryp i nya mjölpåsar ibland?

Det är verkligen inte vanligt med kryp i nya mjölpåsar. När det förekommer ska butiken informeras, för då kan det behövas sanering där.
Ojdå, tycker att jag har hört att det kan hända ibland… nu var det ett tag sedan förpackningen köptes, kanske två månader sedan, och jag minns faktiskt inte vart det var. Men det känns ju lite inte så lönt att informera butiken nu tyvärr :) :( Usch, jag hittar inte något på anticimex hemsida som liknar det jag såg. Skumt. Tack för er hjälp!
Kan det inte vara mjölbaggar då?
#3 Jag förstår att du slängde påsen direkt. Fy så otäckt.
Vi köpte en gång godis i en kartong. Det var mask i den. Min sambo hade sinnesnärvaro att stoppa den i en plastpåse och gå till affären med den. Jag behöver väl inte säga att vi aldrig mer köpt en sån ask igen.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Själv fick jag nån slags mott med mig hem när jag köpte fågelfrö i lösvikt (det gör jag aldrig om!). De spred sig till skafferiet, de verkade gilla mandel och nötter särskilt bra. Det var fruktansvärt äckligt när man tog fram nån öppnad påse från skafferiet och så kröp det larver där. De där larverna gav sig ut på vandring också och man kunde hitta dem på väggar och i tak. Sen utvecklades de till flygande små fjärilar.
Jag rensade ut alla öppnade påsar från skafferiet, skurade allt i köket och lät aldrig nåt i matväg stå framme. Det tog lite tid, men sen försvann de där äckliga krypen.