Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 5261 ggr
dragonstar
0

inreda /göra om mini hall.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej jag har en väldingt liten hall och behöver få tipps om hur jag sak inreda den. Hadde inte varit några problem om det inte var så att de knappt finns några väggar och att jag behöver ha en kattlåda där inte lika mycket som bra förvaring för skor..

Det är dessutom en hyresrätt så jag kan inte göra vad jag vill, men planen är att ta bort hatthyllan då det är den enda väggen som går att använda.

Jag ber om ursäkt för föran men vi håller på att flytta in och det är full  rulle hemma. Kan dessutom inte setta upp saker då vi ska få nytapetserat och hallen ska målas vit.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
0

som ni ser är det väldigt lite väggar och väldigt mycker dörrar

dragonstar
0

Enda garderåben förutom klädkammaren och så ytterdörren..

dragonstar
0

och så har vi gått varvet runt..

dragonstar
0

Slänger även upp en bild på köket då vi föröker komma på enkla knep att piffa upp det. ska sätta in en kålfilterfläckt är det tänkt. Kaklet är sprucket och fogarna lossnar på vissa ställen.. Vet inte om jag ska foga om det eller om vi ska sätta något framför funderar på att sätta något nytt som går att ta bort då vi vill få in lite färg… Dessutom några förslag på vad man kan göra åt bänkskivorna. Vi kommer få nya skåpsluckor i grått med metall handtag.

VildaVittra
0

Jag skulle köpa ett högskåp/en garderob istället för hatthyllan och sätta en kattlucka på gaveln längst ner och ha kattlådan där inne, då finns det ju massor med förvaringsutrymme ovanför.

Inte exakt, men så du förstår principen: http://s3-ec.buzzfed.com/static/enhanced/webdr03/2013/3/11/1/enhanced-buzz-27247-1362981599-0.jpg

Jag skulle måla väggarna i en färg i köket istället. Vitt och tomatsås är ingen bra kombo. *veta*

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

dragonstar
0

Tack för tipset, ska kolla på  vad som kan funka för skåp.. Vet inte om det blir för instängt bara..

Färgerna i köket och halle nsom kommer målas vit av hyresvädren tror inte jag får göra om väggrägerna är ju bara hyresrätt.

VildaVittra
0

#6 I Sverige får du måla om en hyresrätt, om du gör det fackmannamässigt (dvs inte kladdar ner taket och golvet samt rengör ytan ordentligt) samt inte väljer en "konstig" färg som svart. I ett kök ska du dock ha en avtorkningsbar färg, så ingen billig från Rusta.

Du får även tapetsera om.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

dragonstar
0

Okej Då är ju frågan vad för färg det skulle vara i stället..  Det är jättesvårt…

[Forest]
0

Bort med dom jackor och väskor man inte behöver ha framme. Under proppskåpet om det går skulle jag sätta upp väggskåp alt skaffa skoskåp. Här har vi vägg skoskåp som är köpta på Ikea 

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/hallway/10456/?color=svart

där har vi mössor,vantar,hundarnas täcken och bajspåsar ja lite sånt som man använder dagligen. 

Köp gärna ny sko och hatthylla det brukar göra susen, sen kan man välja något man gillar själv jag kan tycka att väggfasta är smidigt o skönt enkelt o städa under ;) 

Här har vi garderob så skor får egen och man får helt enkelt byta skor efter väder o vad man är sugen på. Här får vi hålla oss till max 2 par skor var att ha framme vi är fyra personer, räcker o snubbla ibland över om vi säger så 😉 

Jag tycker denna är smart om man har plats för den i en garderob 

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59903827/

dragonstar
0

Tack jag har själv täntke ta bort allt o nödigt vi behöver itne ha massor med kläder framme bar de nödvändiga.. MEn den där kattlådan måste ju var där… Mutter mutter..

[Forest]
0

10 aha var byrån/skåpet kattlåda :) Då är jag med 😃 och den är för stor för att ha mot väggen där brandsläckaren står?

dragonstar
0

ja den är alldeles för stor.. Svårt att se på de dåliga bilderna…

Sitter och funderar antingen ska jag köpa / bygga ett annat skåp eller så ska jag göra om de jag har…

[Forest]
0

12, Det är lite väl lite knepigt att hitta så djupt skåp som får in en kattlåda antar jag med, många mindre skåp är ofta mindre breda. Min syster gjorde kattlådegömma av en gammal radioskåp många gör om dessa till bar :) Snygg vart den och inte så bred kanske något man hittar på loppis :)

dragonstar
0

Härlig ide.. Har setat och funderat länge på hur jag ska göra med kattlådan.. Problemet är som sagt utrymmet och man vill ju inte gärna ha den i ett annat rumm vi har funderat på de.

dragonstar
0

Tack =)