Cillit BANG recension
Ville bara säga att jag testat rengöringsmedlet Cillit BANG och skrivit om det på min nya HEMMA blogg, om någon är intresserad av städning. Har städat badrummet och är inte så nöjd som jag tycker att jag borde vara. Nån annan som har provat?
MVH Ciwi

Bra reklam, fungerar inte.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Alla höjer ögonbrynet när jag säger klorin. MEN. Om Cillit Bang fräter sönder svampen, då är det väl betydligt farligare än 1 dl klorin i 10 liter vatten. Du kan få en jätteren känsla efter en sådan klorin rengöring, det tar inte bara bort smuts utan desinficerar också. Så jag håller mig till det, överdoserar aldrig, och behöver använda sällan eftersom det håller i längden. Det är ju faktiskt mer miljövänligt på det sättet.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

När jag jobbade på städfirma fick vi inte använda det även om kunden själv använde det. Det hade förstört flera badrum som dom hade städat och företaget hade fått ersätta.
Skynda långsamt så går det fortare.
Efter den information jag har hittat så har Cillit Bang ett lägre (surare) pH-värde än våran magsyra och det är verkligen inte hälsosamt! Inte undra på att din svamp inte höll. På deras egen hemsida hittar jag ingen information om pH-värdet utan via en annan sida och att de själva inte skriver ut det är fel! Jag går just nu en lokalvårdsutbildning och har precis läst om rengöringsmedel och fått lära mig det viktiga i att ta skriva ut pH-värdet.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Förstår inte heller hur de kan rekomendera den mot tvålrester då sura rengöringsmedel inte alls är särskillt lämpliga för det. Det ska vara ett alkaliskt rengöringsmedel för att lösa upp tvålrester och fet smuts. Om de nu inte pumpat det full med alkohol eller lösningsmedel för att göra den till 2 i 1 och ännu ohälsosammare. Nej alkaliskt ska det vara till tvålrester!
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
2 här kör jag med med klorin och vatten jag måste bara tänka på att göra detta när det finns tid att lukten hinner försvinna då sonen har astma.
Jag har provat cillit bang och jag tycker inte den har vart den bästa varken i köket eller i badrummet. dyrt och man överdoserar pga den inte funkar som man gärna vill 🤔