Blir tokig av den regninga sommaren
Vi har de senaste 19 åren varit i Grekland varje sommar i 2 veckor.Men nu i sommar skulle vi ge den svenska sommaren en chans att visa hur underbar den är? Av 4 veckor semester har jag suttit ute i solen 5-6 gånger sedan har det regnat , varit mulet , helt bortkastat att vara ledig när man vill ha sol och kunna njuta ute. Är det fler än jag som håller på att bli tokig av att se på vädret på tv?

Oj,,,snacka Om otur
..så prickade Du in, just denna sommar
..man kanske inte ska gråta…Då blir det ännu blötare..Hoppas att det blir en fin höst, med SOL & vackra färger. Så Vi alla får lite..att njuta av..
Kram på Dig Vännen
Jag håller med den här sommaren är inte kul. Vilken otur att den här sommaren som ni skulle vara i Sverige blev så regning, dom senaste åren har det varit riktigt fint med sol och +25 grader .Lycka till med semetern nästa sommar.
Själv har jag läst 5st böcker innomhus!
Visst har det varit mycket regn i sommar. Jag och min familj tänkte att vi skulle ta en liten oplanerad biltur i södra Sverige och lyckades pricka in det värsta ovädret på år och dar. Det var så regningt att vi bara skrattade åt det tillslut för hela resan blev så absurd. Vi befann oss mitt i det område som SMHI hela tiden varnade för översvämningar och sånt :-/
Nu ska vi försöka ta oss i till Tall Ships Race i Stockholm för att titta på alla båtar. Men vi får se om vi hinner före regnet som ligger i luften.
Tom
Vi tröttnade oxå på allt regnande , så nu blir det sista minuten till Turkiet, Side den 14 augusti
Måste ha sol……
Regniga somrar har jag invasion i butiken…så alla tycker inte vädret är dåligt*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Jag har det lätt att säga, för jag styr min arbetstid själv (så gott det är möjligt) men jag tycker ändå att man kan klä sig varmt på vinter, klä sig i regnkläder när det regnar, gummistövlar vid översvämning, men man kan inte klä (av) sig i 40 graders värme. När inte ens kuftkonditionering tar ner tempen mer än till 30 grader. Så vi kan i alla fall vara glada. Än så länge.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo