Spikhål i väggen
Hej!
Jag har bott i studentlägenhet i tre år, och lämnar nu efter mig några spikhål i väggarna. Jag har nyss fått reda på att det inte är tillåtet att göra hål i väggarna i sådana lägenheter och att man måste betala för dem, men det hade jag ingen aning om när jag flyttade in.
Min granne berättade att det finns någon typ av massa som man kan köpa och fylla igen hålen med så att de inte syns. Vet någon vad det är, och var man kan köpa det? Eller finns det något annat sätt att laga hålen? Grannen åkte på en räkning på 30 000 kr efter att ha spikat hål i väggarna i sin förra lägenhet, bara tanken på det ger mig kalla kårar. Snälla, kan någon hjälpa mig?
Nästan vilken typ av spackel som helst i en liten förpackning bör funka bra. Fråga i en byggbutik eller färghandel.
Är det tapet kan du kanske riva bort en lillfingernagel stor bit i något mörkt hörn och klistra över, bara du får mönstret att stämma.
Tack så mycket, spackel låter som om det kan fungera. Ska pröva det 😃
på äntligen hemma tog de vanligt vetemjöl och drog på vita väggar för att provisoriskt täcka hålen haah :)
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!
Jag har för mig att Timell någon gång har tipsat om att använda tandkräm i spik/skruvhål. Är lite osäker.
Fast någonstansifrån måste jag ju ha fått det.
#4 .Jodå tandkräm går galant :-) Har andvänt vid ett par tillfällen , krävs dock att man har vita/ljusa tapeter .. Har även andvänt tandkräm att spackla ett hål på en bilskärm !! tidningspapper och tandkräm , stackars j**el som köpte bilen … Men säkert preskiberat idag (30 år sen)
Har även andvänt mej av trälim , blandat med färgpigment motsvarande färgen på väggen , funkar också som nödlösning