Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: bygga-och-renovera
Läst 4003 ggr
hellah
0

Pris på att lägga in golv?

Jag skulle vilja veta om det är skillnad i pris på att låta lägga in olika sorters golv ? Någon som har koll? Jag kan inte göra det själv nuförtiden.

Plast/ linoleum/ klickgolv i trä ? Fn gammalt plastgolv med ojämnt underlag, så det ska bort, innan det läggs nytt. Ca 30kvm, många vinklar och vrår.

Halvdansken
0

Vad själva golvet kostar kan du ju kolla, men vad en golvläggare ska ha är olika. Vad finns under det gamla? Ska det fixas till med flytspackel eller liknande för att det ska bli jämt?

Ta dit några golvläggare och be om offert, och se vad de rekommenderar.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

hellah
0

Kanske lite oklart från min sida :-0

Vad jag vill veta är om det är olika pris på själva läggningen/underarbetet beroende på vilken sorts golv jag väljer. Samt ungefär hur stor skillnaden isf är.

Har lärt mig att ju mer jag vet innan hantverkarna kommer och ger offert , ju tydligare blir offerten :-)

Halvdansken
0

Ingen aning. Det måste vara omöjligt att svara på, det beror ju på hur mycket de olika firmorna tar per timme, hur långt det är att köra, hur golvet ser ut undertill, hur lång tid det förväntas ta osv.
Möljigen kan man lägga ett klickgolv direkt på ditt gamla (beroende på dörrar och trösklar) med nån avjämnande filt undertill.

Hatar cancer och älskar vårlökar.