Vad saknar ni att kunna köpa i Sverige?
Hej! Jag har en OT-fråga, finns det något ni saknar att kunna köpa i Sverige eller skulle vilja att det fanns fler webbutiker som sålde?
Ta er gärna tid att svara! :) Tack på förhand!
Rent spontant - eftersom jag är väldigt trädgårdsintresserad skulle jag vilja se mer ovanliga fröer. Tex taklök finns bara de 'vanliga' gröna och lite rödaktiga. Om man ska ha andra måste man köpa utomlands via webben och då tillkomemr frakter som är ganska dyra.
Jag ska fundera om det är något annat jag saknar.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Vita USB-kablar och olika strömkablar.
#2 Hur menar du med olika strömkablar? :)
Vita vanliga USB alltså, med olika uttag i andra änden?
Exempelvis såna där svarta som brukar vara till radioapparater och stereoanläggningar. Jag har aldrig sett några vita. Eller till bildskärmar. De brukar vara svarta eller mörkgrå. Och sladdarna mellan skärm och dator (gäller inte Apple). Har man ljusa väggar blir det inte så snyggt.
Jag missade andra frågan. Ja, vanliga USB-sladdar med olika kontakter och i olika längder.
#4 Okok :) Tänker du originalsladdar då eller funkar "kopior"?
#4 Okok :) Tänker du originalsladdar då eller funkar "kopior"?
Vad menar du med originalsladdar? Det där är ju standarder som ingen enskild äger rätten till.

Varför undrar du, SarahOhrn?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#10 Nyfiken på vad folk saknar då jag är inne på att ev starta eget

#12: De där kablarna tror jag är ljust grå. De brukar vara det trots att det står vit och det ser ut på bilden som om det kan vara så. HDMI-kablen är nog vit för det brukar de vara och den ser vitare ut.

Det står "White", men det kanske inte stämmer.
Jag kan inte säga säkert, men jag har sett tidigare att de kallar ljusgrå för white.
Jämför bilderna med den av HDMI-kabeln.
Korta USB-kablar verkar vara svårt att hitta i Sverige. 1 2 3 dm.
Ofta ska man bara koppla kortläsare, mp3-spelare eller telefon till bärbara datorn. Det känns rätt onödigt med en stor kabelhärva på bordet.
De kortaste som jag har hittat i butik är 0,5 m. Den korta jag faktiskt har följe med någon pryl.
sånt som fanns på mormors tid (30_50talet)_prickiga kaffekoppar,barnstolar,kläder,skor,väskor,strumpor,och allt annat som fanns då.

hattar? Jag tror det kommer snart bli inne igen. Modisthattar, roliga grejer, filthattar, naturmaterial, återvinningsmaterial, även matchande saker, tar man en hatt, vill man kanske ha matchande schal eller brosch eller något till.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Hattar är väl som med skor, man behöver prova dem.

Det borde finnas en fotomontage möjlighet på sidan, dvs ladda upp ett porträtt av dig själv och testa hatten från olika vinklar. Visst är det bra att erbjuda gratis retur samt byte mm, men hattar är lätta och behöver inte kosta för mycket i frakt. Dessutom det är inbakat i inköpspriset, som typ Brandos med skor.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo