om trisslotten är vinst, hur bygger jag poolen?
nu gillar jag att drömma rätt friskt. jag hade tänkt mig att bygga en länga med garage, keramikverkstad, förråd och innepool.
hur grundlägger man poolen? gjuter man en platta och spar ut ett hål för poolen? eller murar man upp ett hål i marken och och kör torpargrund……………eller hur gör man. stoppar man i isolering runt poolen i marken?
kan inte riktigt fråga pooltillverkarna eftersom jag inte har pengarna att bygga (än
).
jag tycker det är jättekul att sitta och göra ritningar på hur det skulle se ut men jag hittar så lite om innepooler (konstigt i detta kalla land)
är det annat man ska tänka på?
Det finns ett ganska enkelt sätt att bygga pool idag. Ett företag som heter Dorocell säljer färdiga moduler i frigolit som man bygger ihop och sedan fyller med betong. Det blir både vägg och isolering i ett moment.
Tom
Fniss.. Jag har byggt ett eget hus i huvudet varje gång jag inte kan sova och det är rätt ofta.
Sara
#1 ja, det såg ju händigt ut med frigolitblocken. har lagt dom som favvis så jag vet var dom är när jag behöver….
tack för tipset tom
#2 visst är det härligt att fantisera fritt! värsta grejerna man kan bygga…..fniss

Vet inget om poolar…men är de ofta inte så att de är rätt så svårskötta? Tycker sällan man ser någon använda poolen…men dessto oftare någon som tvättar/rensar/servar den…
Oskar
#4, Håller med. Jag tror att det ligger ekonomi i att åka till ett riktigt innomhusbad varje gång man känner för att bada i pool istället för att bygga en egen. Dessutom kan man variera sig ganska mycket om man åker till olika bad.
Tom

Lite som en bakmaskin. Kul pryl men tar längre tid att rengöra den än det tar att gå till bageriet. :)
haha, bra liknelse! :-)
Tom
tänkte ju ha en sån där dammsugare som går av sig själv och sen en muskulös poolskötare som kommer några gånger i veckan…….sa jag inte att jag skulle vinna MYCKET pengar!
#8, Det låter inte som att det är en pool du är ute efter utan en älskare… ;-)
Tom
näää
jag är nöjd med den jag har, det får räcka med en sån där pooldammsugare

eller en myrslok? 
Jag skulle också vilja ha en, fast inte längre pool, utan en varmvattenmbassäng, så man kan göra sina övningar mot stelhet och elände.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo