kan furumöler vara fina?
Kolla in denna länk, jag blev så positivt överraskad
http://www.hyttetorget.se/article.php?articleID=93291&categoryID=2
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Oh!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vi har lämnat in våra köksluckor på omlackering. Vi ska ha grå luckor. Jag ville ha vita väggar till det, eftersom vårt kök är väldigt litet, men nu vill jag ha de väggarna istället!!!!!!
Wow! Sååå snyggt!
(Varför visade du det för mig? Nu blev jag sååå sjuk! Vill ha. Vill ha. Vill ha…
)
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Kistebordet är ju helt underbart…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hade inte i mina vildaste tankar föreställt mig att jag kan tycka om furu…
Visst vilken skillnad mellan den gamla mörknade kvistiga bastu-furu och dessa stilrena möbler :-)
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Jag håller på att fixa till mina föräldrars gamla furubord: har vitbetsat och lackat det efter att ha stått mååånga timmar och slipat på det ;) Kan lägga upp bild när det är klart så får vi se om det också får godkänt ;)
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Men det där är ju inte direkt vad jag kallar furumöbler. Är det målade möbler spelar det ingen roll vad om det är furu, MDF eller annat material under. För mig är furumöbler omålade (och fula… :-)

Furu med alla kvistar, som varit modernt länge nu, tycker jag inte om. Ska det vara furu, vill jag ha kvistfritt åtminstone. Sedan gäller det att tänka på ändamålet. Till bordsytor o dyl passar inte så mjukt träslag.
Tacka vet jag björk! Hårt, tåligt, ljust och fint.
gillade faktist dessa möbler även om det inte är rikgit min stil kanske men kistbordet var ju fint o smart toarullshållare/hylla