Granne hotar med att ringa störningsjouren
Hej!
Det är såhär att jag har en granne som är lite lustig och jag känner att jag måste skriva av mig lite.
Hela dagen idag från kl 08.45-14.15 ungefär så har jag varit på folkuniversitetet och direkt när jag kommit innanför dörren så knackar min klagande granne (bor nedanför mig) och påstår att jag har spelat musik hela dagen.
Jag förklarar självklart att det inte ens är möjligt att musiken kommit från min lägenhet, men hon insisterar på att det gjort det trots att hon ser och mest troligen hört att jag precis kommit hem då jag fortfarande har på mig ytterkläder, stor och väska.
Hon passade också på att klaga på att jag spelar innan klockan 22.00 vilket jag får, jag spelar inte värst högt och när jag väl spelar så är det när jag antingen diskar, städar eller gör iordning mig + att min lilla bas är inlindad i en filt.
Hon sa att det inte spelade någon roll om klockan var innan 22 eller inte för att hon ibland lägger sig innan det, men det ska inte jag behöva ha värst mkt hänsyn för eftersom det är efter 22 musiken antingen ska sänkas eller stängas av vilket jag håller mig till strikt.
Hon pratar hotfullt och sa att jag skulle sätta på musiken på min dator och sen gå till hennes lägenhet för att bevisa för mig hur mkt det hörs.
Hon har redan ringt hyresvärden en gång men då förklarade jag att jag inte hade hög musik alls och visste inte att det hördes så väl (råkade spela musik en kvart efter 22), men denna gången har jue ingen ens varit hemma.
Vad ska man göra, jag orkar verkligen inte med henne.

Jag hade ringt hyrevärden och pratat med dem och förklarat problemet. Så är de förberedda på vad som kan komma.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Ja, jag gjorde det också eller ja, han ringde mig för att prata om en annan sak men då passade jag på att berätta om det som hänt och att hon säkert skulle ringa honom.
Han visste exakt vilken tant jag pratade om XD
"Han visste exakt vilken tant jag pratade om" Hahaahaa!!
Jag tänkte råda dig till att knacka på hos grannar för att kolla om fler hade besvär av henne. Då skulle ni gemensamt ha kunnat informera hyresvärden. Nu verkar dock hyresvärden redan ha upptäckt vad för sorts granne du har 
Jag har råkat ut för något liknande 
Grannen under mig ringde på min dörr och frågade om jag hade lagat mat med vitlök. Jo då, det hade jag. Då fick jag veta att det "stinker" hela vägen ner till henne.
Några veckor senare får jag besök av fastighetsskötaren som vill kolla min fläkt och luftventilen ut från badrummet. Jag släppte in honom och frågade nyfiket varför dom skulle kontrolleras. Jag hade ju inte sett någon lapp i trappen om att våra luftventiler skulle kontrolleras denna vecka. Var ju tur att jag var hemma, tänkte jag.
Men hör å häpna… skälet till att fastis var hos mig, var för att grannen ringt och klagat över vitlökslukt från min lägenhet. Inget fel hittas och fastis säger att det är tillåtet att laga mat med vitlök, så jag skulle inte bry mig om grannen.
Ytterligare 2 gånger kommer grannen upp och klagar. Jag som inte vill hamna i olag med mina grannar beslutar mig då för att börja laga mat på nätterna istället, som jag snabbt kan värma i mikron när jag ska äta.
Mitt i veckan kl 02 på natten lagar jag mat i tron om att mina heltidsarbetande grannar sussar sött, och inte störs av min vitlök. Men då…. PLING PLONG!! Jag svär tyst för mig själv för jag förstår att det är min granne som ringt på, för att klaga över att jag spolat vatten i kranarna och skramlat med någon kastrull. Men nää då 
Innan grannen öppnat munnen så ursäktar jag mig direkt över mitt köksskramlande. Men då får jag till svar "Nää. Ingen fara. Det har vi inte hört alls" Men däremot kunde hans fru inte sova för det luktade vitlök.
Jag bad om ursäkt och stängde dörren.
Två dagar senare är jag på jobbet och ser att mina grannar dyker upp rosenrasande "NU FÅR DET VARA NOG!! DET STINKER VITLÖK IGEN!!!" När jag till slut får en syl i vädret så försöker jag förklara att jag faktiskt inte står hemma i mitt kök nu, så det kan inte vara jag. Men grannen ger sig inte. Dom är övertygade om att min inneboende lagar mat i mitt kök. Då pekar jag en bit bort och säger "Nehe, det gör hon inte alls för hon jobbar… titta själv. Hon jobbar ju här".
Grannarna ursäktade sig och gick. Men dom var fortfarande övertygade om att jag hade någon i mitt kök som lagade mat.
Efter jobbet stötte jag på en annan granne. Jag berättade om incidenten. Dom skrattade och tyckte det var jätteroligt. Själv var jag mindre road då jag verkligen inte vill vara osams med mina garannar.
Det var nu helvetet började…… men inte mitt helvete… utan min klagande grannes helvete 
Den snälla grannen såg till att bjuda på stor grillfest. ALLT dom serverade hade vitlök i sig. ALL mat som dom lagade till vardags hade nu vitlök i sig. Ännu fler grillfester blev det med samma ingrediens. Tja, det var ju sommar, så det är väl klart att man grillar 4 kvällar i veckan 
Så småningom fick den klagande grannens son veta vad jag blivit utsatt för. Av ren djävulskap så köpte han med sig Kebabtallrik när han skulle hem för en snabb lunch. Han beställde extra mycket vitlökssås 
Inte nog med det. När sonen och hans flickvän skulle grilla med föräldrarna (den klagande grannen), så blandade flickvännen till Tzaziki. Köttet marinerade hon i vitlöksmarinad 
Efter den händelsen så har min granne inte klagat en enda gång på min matlagning. Hahahaaa!!
Haha, fan vad bra! :D
Om hon kommer och klagar igen så kommer jag garanterat skälla ut henne för hon är verkligen inte frisk.
En bra förklarning på varför hon är som hon är kan jue vara för att hon har klimakteriebesvär och flyttat ifrån ett hus på landet till lägenheten hon bor i nu XD
Vissa personer klagar på lite väl mycket ofta klagar dom för mycket o får därmed inte mycket för sin klagan. Lite synd att de inte lärt sig det men men.
Sen hoppas jag att du står på dig surtanten lär någ klaga snart igen :P