Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: inredning-och-design
Läst 7541 ggr
fia-mia
0

Hjälp med tapet och belysning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har skrivit här ang mitt sovrum förut men vill ha ytterligare hjälp. Har bifogat en ritning om du det ser ut. Skänken jag har är en Kansas skänk och sängbordet ingår också i Kansas serien.

Resten ser ni på ritningen.

Tanken är att jag ska tapetsera om snart men jag vet inte riktigt hur. Överlag vill jag ha det stilrent men ändå personligt och absolut inte plottrigt. Vill ha en fondvägg. Har funderat på att måla tre vita väggar och ha en fondvägg med grå/svart tapet med något mönster. Gillar att fota så jag tänker isf sätta upp svartvita bilder på de vita väggarna. Vad tror ni?

Belysning då, tycker det är svårt att få det bra. Har en bronsfärgad taklampa med tre lampor som man riktar åt olika håll, men jag tycker ljuset blir så starkt. Har tittat på stora vita runda lampskärmar som hänger ner men det känns som man bara slår i huvudet i dem. Golvlampa är ej aktuellt då jag har marsvin som äter sladdar. Har ni något tips på en bra lampa?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Tangotime
0

Jag håller på i vårt sovrum nu och ska måla tre väggar vita med en svart/grå fondvägg bakom sängen. Jag har även tänkt framkalla en del av mina foton (mest macro) och sätta på väggarna bredvid sängen. Vår tapet kommer från Rusta av alla ställen! Men jag har sett den uppe hos en kompis och den är kanon snygg på väggen! Rusta

Så jag tycker att dina idéer låter jätte bra. Skrattande

fia-mia
0

Den där tapeter va ju skitsnygg!

MVH Mia (miisasphoto.tk)

Tangotime
0

Vi kommer sätta upp den efter helgen så jag kan fota den på plats sen! Den blir ännu snyggare på väggen!

fia-mia
0

Hittade riktigt snygga fototapeter där, finns t.ex. en svartvit med new york på och en svartvit av en skog. Min bror ska nog köpa skogen så jag köper ev. den med new york :)

MVH Mia (miisasphoto.tk)

Tangotime
0

Hon som tipsade mig om den svarta tapeten har satt upp en fototapet med new york Se här. Och hon sa att det var ett rent helvete. Den är tunn som bibelblad och varje litet veck man gör syns. Men väl upp var det skit snygg!

fia-mia
0

Har tittat på tapet nu. Har bestämt mig för vanlig fondtapet och inte fototapet. Favoriterna är den här och den här. Den första har jag bara sätt på nätet och den andra har jag sett i FluggerFärg butiken. Skulle vilja hitta den andra jag visade på nätet i fler färger så jag lättare vet vilken av dem jag vill ha. Någon som vet var tapet 2 finns?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

Tangotime
0

Båda tapeterna är jätte fina. Men är du säker på att det inte blir för "mesigt" efter som du tänkt ha en grå/svart tapet från början? Bara en tanke. En kompis till mig har en liknande tapet som den sista du visade och hon älskade den innan den kom upp på väggen. Nu har hon provat att fylla i blommorna med spritpenna. Men hon är ändå inte nöjd. Hon tycker den blev för "platt" och tråkig.

fia-mia
0

#7 Inte helt säker, men än så länga är det dem jag gillar bäst. Tänkte sätta upp kalendern, tavlor osv på den väggen så den inte blir för tråkig. Har inte hittat någon bra mörk som inte känns plottrig.

Men de tapeterna finns med svart mönster och jag tror dte fanns en med grå botten :)

MVH Mia (miisasphoto.tk)