Vad vill du INTE ha i ditt hem?

Pärldrapperi. :)
svärmor? Haha nej jag skojjade bara, hon är jätte gullig!
Jag skulle nog säga omålade furumöbler o allt som är blått! ;)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Jag vill inte ha trasmattor i plast, men det är Åsa som bestämmer så det har vi på julen. 
Vänliga hälsningar
Niklas

Riskokare, popcornmaskin, bakmaskin, fotbad
1970-tals stuk

Plysch, rosa saker, gosedjur (detta gäller vuxna människor inte barn), hemma-gym, bar (inkl disko kulor och såna där lampor som snurrar i olika färger).
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Jag vill inte ha tavlor med gråtande barn eller sjömannen i sydväst.
Nån recliner vill jag inte heller ha för jag har ännu inte sett någon som jag tyckte var fin. Bekväm och skön - ja, men fin - nej.
hmm jag vill inte ha en tv i köket och slåss för detta med näbbar och klor!! tycker att köket ska vara en samlingsplats och där får bara en radio komma in

vill inte ens ha radio i köket…
eeh fast tv i sovrummet har jag……då somnar man gott.
brukar ställa in timer på 30minuter men ser max 5 sen zzzzzz

Det finns massor jag inte vill ha i mitt hem, men kan säga att det jag absolut inte vill ha och inte har längre är silverfiskar och pälsängrar!
Flyttade till radhus från lägenhet för 6 månader sedan och vi hade ett helsike att göra rent och gardera oss att inga av dessa små husdjur följde med. Så dessa vill jag inte se igen. Men de trivs väl bäst i äldre lägenheter förstås.
håller helt med om att tv ska stå i tvrummet o inte i köket eller sovrummet!
Vänligen
Sofia

Vad jag inte vill ha i mitt hem? Inbrottstjuv, komet, eldsvåda, meteor, men allt annat är OK, för jag rår för det hur det blir. 
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Jag vill inte ha broderade tavlor/bonader i mitt hem.
Och inte heller trasmattor i plast.usch vad fult!:(

En sån ful takfläkt från tidigt 80-tal i 1800-tals bordell stil som nu, pinsamt nog hänger i mitt vardagsrum:( Jätteful, mitt enda försvar är att det är min man som köpt den och att det faktiskt är ett väldigt varmt rum på sommaren:(
http://www.prylix.se/adpictures/6438-1.jpg
Mintgrön toalettstol+badkar och handfat som några avlägsna släktingar till min man har.
Bruna plastmattor med medaljonger på (som samma par har på golvet på toaletten).
Obehandlade furumöbler som dom här: http://www.stugpoolen.se/novastug.htm får mig att få rysningar *brrr*
Ovårdade halvdöda krukväxter, golvhund i porslin, mattor som man snubblar på, obehandlad träpanel på väggar och i taket, strukturtapeter, volang-gardiner.

Jag kan väl egentligen stå ut med det mesta. Men det fulaste jag vet är skrikiga färger, 70-talskombinationer på färgerna och framför allt gult. Jag avskyr verkligen gula tapeter. Kan inte med det för 5 öre. Kommer aldrig att komma upp på mina väggar, så enkelt är det. Och finns det nånstans där jag flyttar till så åker det väck fortare än kvickt.
Sen föredrar jag mer gammaldags stil framför det hårda, kantiga som är på modet idag. Trååååk! Stora, mjuka, bulliga former ska det vara. En soffa ska vara skön att sitta i först och främst!
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Vävtapeter var det nån som inte ville ha.
Jag kommer ihåg när det var modernt på 70-talet och jättesnyggt tyckte man då. Var faktiskt ganska praktiskt när man som jag klippte ut bilder på Mick Jagger ur tidningarna, för det var väldigt enkelt att sätta upp dem på väggen med knappnålar.
Hade för länge sen en bekant som var målare och satte upp vävtapeter hos folk. Han berättade en historia om en familj som hade fått hela hallen tapetserat med vävtapet. Jätteskojigt tyckte katten och klättrade bokstavligt talet på väggarna….

Gamla fula plastmattor från 70-80talet *ryser* Inte heller bruna innerdörrar, skitfult!
~Quila Roze~

Heltäckningsmatta lr nålfiltermatta
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Brunfärg kommer fortfarande inte in i mitt hem. Den enda brunfärg som passerar mitt hem är den som försvinner ner i avloppet…
Jag vill inte ha en lågenergilampa med iskallt ljus över mitt köksbord.
En till sak som jag aldrig skulle kunna ha hemma: En gammeldags väggklocka eller moraklocka som slår tiden. Skulle bli galen av en sån.

gökur..

#24 De klockorna som är så fina 
Does it become a walk?
/Ida
Inga ljusare träslag än ek. Färgen blå vill jag också se så lite som möjligt av.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Klockor som tickar, spelar ingen roll vilka.
Jag avskyr IKEA möbler/textilier/porslin överhuvudtaget..Hur tråkiga möbler/tyger/porslin är inte detta och kvaliten ska vi inte tala om..samt att var och varannan människa har det!
Jag avskyr oxå Virkade gardiner/dukar , Sidenblommor/manchetter , Billiga porslinsfigurer , Turistsouvenirer , Hörnsoffor och 3+2+1 soffgrupper , Soffbord med underdelar i form av figurer , Plastmattor , bostäder helt inredda i vitt visar brist på fantasi!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

#4 riskokare är ju så underbart!

Saker jag inte vill ha i mitt hem är:
- Mattor! Speciellt inte med fransar på. möjligen en ryamatta i vardagsrummet och/eller diskreta dörrmattor. Inga trasmattor med trassliga fransar som måste läggas rätt var femte minut, inga runda billiga mattor, inga hjärtformade, inga stora fyrkantiga med gammaldags mönster och gräsliga färger.
- Färger i badrummet. Toaletten skall vara VIT, badkaret skall vara VITT, handfatet skall vara VITT! Det är INTE snyggt med gult/blått/rosa/mintfärgat badkar/handfat/toalett. Det ser bara äckligt ut! Möjligen fungerar svart, om någonting.
- Blå tapeter, speciellt inte typ ljusblå eller coboltblå! Mörkmörkblå kan man kanske leva med, men nej! Jag vill inte ha de blå tapeterna!
- Ful kakeldekor! Segelbåtar, blommor, allt vad det är! Låt plattorna bara få vara enkla och stilrena!
- Röda tapeter! SÅ äckligt och stressande! Skulle aldrig stå ut!
- Klockor som tickar! Jag vill gärna kunna sova, tack! :P
- Broderade visdomsordtavlor, som alla gamlingar har i köket.
- Radio
- TjockTV (skitful, och var gör man ens av en sån?)
- Slapp brun soffa (formerna skall vara TYDLIGA, man skall se vad som är armstöd och vad som är sittplats)
- Drapperier som är A) pärlade eller B) gjord av snören/fransar.
- Gul, dålig belysning i kök och badrum. Endast lysrör duger här. Jag vill se vilken hårfärg jag har när jag står i badrummet utan att gula glödlampor får håret att se gult ut. :|
- Uppenbart gamla saker. Det är inte häftigt eller fint att ärva gammelmormors mormors missfärgade kaffeservis. Den är ful! Farfars bruna byrå är inte heller så himla cool!
- Köksgrejer som inte klarar diskmaskinen. Står det att det inte går att köra dem i diskmaskinen testar man ändå, och blir de förstörda slänger man dem. Diska för hand är det mest onödiga man kan göra.
- Mängder av småsaker och prydnadsgrejer. Det ser bara stökigt ut. Det hjälper inte om man städar. Det kommer aldrig att se rent ut om man har för mycket prydnadsgrejer!
och så vidare. för det kommer nog aldrig att ta slut. :P
Bor du i en fängelsecell? ;-)
Skämt å sido, jag håller med dig i mycket.
Tom

Kristall figurer, tex en svan med guld näbb och en guld klocka i ena vingen
.
Det enda i kristall som jag gillar är enkla stora vinglas
He, he, vilken rolig tråd! Jag håller med i mycket och skulle också kunna rabbla upp en massa, men det första jag kom på var att en elektrisk kaffebryggare aldrig nånsin kommer in i mitt hem. De är fula och helt onödiga.
"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

#35 De är jättesmidiga ju. Här hemma laddar jag kaffebryggaren på kvällen o när sambon ska upp i ottan kan han bara trycka på knappen så sköter den sitt medan han gör sig iordning och så är kaffet klart när han ska åka till jobbet :)
Does it become a walk?
/Ida
#35 - Här är vattenkokaren laddad och frystorkat kaffe i koppen tar några sekunder eller kaffe i Bodum-press ett par sek till. *L*
"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Haha, men usch. Snabbkaffe går ju inte
Och så funkar det inte riktigt när man ska fylla en termos på morgonen.
Does it become a walk?
/Ida

Oooohhh ja, väggord. DET kommer aldrig in i mitt hem. Däremot har vi ljusgult i vardagsummet samman med en IKEAsoffa (Karlstad i svart skinn) och Billybokhyllor och ett blått sovrum! 

Vill inte ha djur hemma…det är det första..sen finns det mera saker….håller med om vissa saker folk har skrivit här
#41, Där är vi verkligen olika. För mig är det så att en hem utan djur är bara ett boende ;)
Vänligen
Sofia

Vi har alla olika smak. Panelgardiner, prydnadssaker, blommiga tapeter, bokhyllor utan böcker och murriga färger släpper inte jag in. Fast djur kan jag inte vara utan.

Precis Kerstin! När sonen hade börjat lekis fick han en ny kompis som han följde med hem och lekte. I bilen hem berättade han att det var konstigt hemma hos "Kalle". -De hade bara saker i i bokhyllan och inga böcker, Det ska väl vara böcker i en bokhylla!
Jag vill aldrig se vävtapeter i mitt vardagsrum igen
Ja, usch sån där kombinerad TV-hylla/bokhylla/vitrinskåp eller typ bokhyllevägg utan en enda bok utan full av en massa krimskrams och prydnadssaker! Gräsligt!

Nyrokoko och stilmöbler.
Spetsgardiner. *Ryyys*
Dockor, speciellt sådana med "blundögon".
Vassa kanter & branta trappor utan räcke.
Kan säkert göra en lååång lista! 
har märkt att saker som jag ALDRIG skulle ha har blivit saker som jag sedan tyckt varit jättecoola och snygga…..och som sedemera flyttat in

Usch jag håller verkligen med #50 om spetsgardiner och vill lägga till tantdukar!
Diskho nedsänkt i träskiva. Den ligger på gräsmattan just nu och det vill vi aldrig ha igen.
Något jag absolut inte vill ha är plottrighet. Varken vad det gäller överflöd av smågrejer eller massor med olika färger och olika träslag i samma rum. Tror att det är ett väldigt vanligt inrednings "fel" att många har ett överflöd av grejer som förminskar och förfular rummet. Och som dessutom får det att se stökigt ut. En bra grej att göra om man vill ta bort av onödigt pynt är att bestämma att man bara behåller det man ABSOLUT inte vill vara utan. Det är inte fel att en yta får vara tom. Det MÅSTE inte stå nå´n grej på bordet. Är du så´n så du vill ha mer grejer var då sparsmakad med färg och mönster. Är grejerna färre så syns dom som du verkligen gillar. Det är OK att låta märkliga inredningsgrejer man fått i present att stå i skåpet. En grej som saknas är så mycket snyggare än en ful grej som man bara har som utfyllnad. Space och rymd är vackert!
Bakmaskin,
vattenkokare,
prydnadssaker,
Foton uppställda.
kristallkrona
Wiltonmattor
Det är tur att vi inte ska inreda något tillsammans. Det hade nog blivit tomma rum då!
#57 så sant!
#55, Jag läste din lista på vad du inte vill ha hemma och kom ner till "Jenna" och sedan "Medarbetare på Hittekatter ifokus" ;-)
#57 och vilken färg skulle det tomma rummet vara i?

#55 synd du inte vill använda en vattenkokare eftersom det spar en del på miljön.
#58 samma sak här, jag tänkte "vadåå?"
#55 - troligen skulle vi inte komma så långt ens 

Furumöbler,
spets- och volanggardiner.
Plastiga möbler
Massa prydnadssaker

Kul tråd!
Ja och inte ett dugg snobbig….

Haha med tantdukar tänker jag på sådana i spets eller sådana som min mormor har gjort i överflöd!!
#64, Vad menar du då?

eller sånadär broderade med spetskant. Brukade få såna av mnormor medan hon fortfarande kunde. Känns lite taskigt att man inte vill ha dem framme…

åh… väggord är också fult och onödigt. speciellt sådana där det står typ "KÖK" och "SOVRUM". känns lite som att man dumförklarar både familj och gäster, som om inte de skulle fatta att det stora rummet med köksbord, spis, diskmaskin och micro skulle vara köket. haha…
#71, Haha! Så sant.
Jag måste nog skriva "HUS" utanpå mitt hus… ;-)

71
Jag håller med. Det finns samma trend innom keramiken (där jag jobbar) där man nu tydligen måste förklara att i den här skålen kan du ha "POPPCORN" eller en kanna måste ha texten "MJÖLK" för att folk skall fatta:)

Precis! Så löjligt! Ännu löjligare är dehär skålarna som det står "bowl" på. Liksom NO SHIT! Är det en SKÅL?!
Just de där med popcorn och sånt på tycker jag är skitlöjligt. Tänk om man vill ha ostbågar eller sallad i skålen? Hur ofta poppar man popcorn menar jag…?
#75 som det står "bowlshelf" på.

Håller på att sälja sambons lägenhet, och kom genast på vad jag mer inte skulle vilja ha in i mitt hem…
-Orginal köksstomme där man måste öppna båda dörrarna för att kunna öppna den vänstra…
-Klinker utan golvvärme
-Inbyggt originalbadkar med ful kakel…
-Plastgolv
-Vanliga traditionella diskbänkar i rostfritt…

Den här tråden var en upplevelse att läsa. Jo, jag skulle också kunnat rada upp en massa saker, typ plastgolv, vävtapet, gamla taklampor som belyser rummet som ett sjukhussal, för många saker som är bara i vägen, övermöblerade rum då man inte kan gå runt utan att slå ner någonting, svarta väggar, furu har jag aldrig gillat, inte heller stilmöbler, pråliga saker, tickande klockor, rinnande kranar, tröga lådor, men annars tycker jag nog att en vacker spetsgardin släpper genom ljuset väldigt fint och blir gång på gång trendigt, att mindre antal prydnadsfigurer som t.ex parian kan vara väldigt vackra, och en spetsduk trollar fram mormors själ på kaffebordet.
Bryggde lite kaffe och satte mej för att kolla lite vad folk inte vill ha.Mycket kände jag igen och skrattade högt åt.Tickande klockor och gökur blir jag nervös av-jag känner väl att tiden går alltför påtagligt he-he.Mina kära katter som är fyra till antalet blir det ju en hel del hår efter som jag gärna skulle vilja slippa,men jag tar det med jämnmod.Plastväxter är jag heller ingen vän av även om det kan vara praktiskt och bra för allergiker,men sätts dom ute och blir blir blekta av sol och vind huga!Men vem har sagt att jag behöver titta?kommer nog på mer efer hand misstänker jag,men listan över det jag vill ha är längre.Är det en tantduk på bilden förresten?hi-hi

Det jag absolut nte vill ha in i mitt hem är min mans ex, haha räknas det…???

jo det förstås eller i källaren i ett litet tortyr rum… nää inte äns det, hon bor nu ca 40 mil härifrån, men inte äns det är tillräckligt långt bort =)

Öronvivlar

Förpackningsinsamlingen (jag fullständigt avskyr den, även om jag sköter den som jag ska).
Jag är av åsikten att allt, är fint i rätt sammanhang, rätt kombinationer m.m. Utom furu. Hihi

#86 Furu är övermålningsbart :)
#87 Jag syftade mer på o-övermålat furu 
#86, jag måste hålla med dig där. En sak som jag inte gillar hemma hos mig kan passa förträffligt hemma hos någon annan.
(Förutom furu, det passar ingenstans… ;-)
#89 Ja alltså, jag har försökt, att uppskatta gulnad, högblanklackad furu, men näe, det går bara inte. Måla rubbet vitt, så blir det däremot rätt häftiga träpaneler ;-)))
Åhå, det är var en rolig tråd.
Flera av er skulle tydligen må väldigt dåligt om ni kom hem till mig och min fru.
Här finns det mesta av det ni inte vill se; dock inte vävtapeter. Men det är plotter över allt. Foton finns det också. Mängder av konst och bokhyllor i alla rum utom badrummen. Bokhyllorna är visserligen fyllda med böcker, skivor och cd-fodral, men också med mycket annat antingen framför eller bakom böckerna som i värsta fall kan stå i flera lager. Jag är inte ens säker på att jag vet vad vi har för färg på väggarna nere i det stora rummet där grannarna har TV-hörna och finrum.
Det som inte finns och troligen aldrig kommer in i vårt hus är en soffa, eller någon soffmöbel. Vi har inte heller någon TV. Jag gillar inte heller små kryp, med ett undantag. Vi har bokskorpioner. De är lite roliga och tydligen fridlysta. Vilket är min ursäkt att inte damma av bokyllorna i det rum där jag såg en senast.
mvh/gurin

råkade för övrigt kasta in en sådan i spisen igår. blev lite smårädd när den sprang över mina händer.
De är helt ofarliga och jag tycker att de är ganska häftiga.
mvh/gurin
Vilken kul tråd!
Jag håller med om det mesta och är lite förvånad över att lägenheten inte är tom när jag inser hur mycket som aldrig skulle få komma in här. Vet inte om någon redan nämnt det, men sånt där luddigt överdrag till toa-sitsen hamnar högt på min lista över hatobjekt i inredningsväg..
#58 Fick jag inte skriva här eller vad blev du så förvänad över.
Vattenkokare har jag inte användning för, så varför ha en?
Annars var denna tråd en mycket intressant tråd.
Mina egenhändigt virkade vackra dukar har jag framme.
Likaså vita spetsgardiner när det är sommar. De bleks ju inte.

#58 Tom menade nog bara att du gjorde en lista, ett ord i varje rad och raderna fortsatte med dina uppgifter som om de var också delar i din lista. Det såg ju faktiskt rätt roligt ut, när man tänker efter.
Kan tänkas.
Men är man synskadad
som jag, så blir det lätt så.

En märklig aversion jag har är till sådanadär tallriksunderlägg som man dukar med. Vet inte ens vad det heter. Oftast fyrkantiga. Det känns som om nån sätter haklapp på mig.
#98 Jenna, jag tror verkligen inte att Tom menade något illa, det var säkert skrivet med glimten i ögat. Jag såg också att det såg ut som att du själv hamnade på listan över saker du inte ville ha ditt hem. 
Vi på hittekatter vet ju om dina synproblem men det kanske inte Tom gjorde. Tråkigt om du tog illa upp!
#96, Förlåt Jenna! Det var så klart inte meningen att såra dig på något sätt. Jag tyckte bara att det blev lite lustigt när det såg ut som att du hade skrivit dig själv på listan över saker du inte vill ha i ditt hem.
Jag vet att du är synskadad men jag tyckte inte att det hade med saken att göra. Vem som helst hade kunnat skriva som du gjorde och jag hade tyckt att det var roligt oavsett vem som skrivit det. Jag kunde inte låta bli att retas lite, sorry! :-)
Tom

Jag är lite smått allergisk mot "trä" grejer. Alltså trämöbler och sånadär möbler med furumönster osv.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
En "traditionell" bokhylla (med vitrinskåp) har aldrig funnits i mitt hem och kommer ej att finnas i framtiden heller. Har mina böcker i vita Billy bokhyllor.
Furumöbler har jag inte heller.
Kristallkrona och gamla möbler som vissa tycker är antikviteter.

Krukväxter. Lite underligt kanske, men vi har jättestor trädgård och stora fönster (så man ser grönt ändå), så jag orkar inte med att pyssla med inomhusväxter också.

Finns hur mycket som helst som jag aldrig skulle stå ut med hemma:
Furumöbler - fult
Heltäckningsmatta (speciellt inte i kök och badrum) - ofräscht
Såna där tredelade hyllor med skåp i nederdelen - också fult
Rosa saker - framkallar lått illamående
Skinnsoffa - för varmt på sommaren, för kallt på vintern och inte det minsta skönt att sitta naken i 
Plyschsoffa - obehagligt material
Runt köksbord - _vet inte varför men tål dom inte
_Dockor och trädgårdstomtar - har nog kollat för mycket på skräckfilm
Klockor som tickar - kan inte sovaSmåprylar - det får allt vara jäkligt snyggt om det ska komma in utan att fylla en funktion
Fick jag själv bestämma skulle det aldrig komma in en elspis i mitt hem och så har jag en hatkärlek till speglar som jag inte orkar gå in på nu.
Vitt (och andra nästan-vita färger) på väggarna vill jag inte ha. Jag har aldrig förstått mig på det där med att rum blir luftiga och ljusare av det. Samma sak med "sparsam" möblering/dekoration. Jag vill hellre ha ett rum som faktiskt används (så länge det inte blir alltför mycket plock och stökigt).
Heltäckningsmattor. Majoriteten av rummen i mitt föräldrahem hade skabbiga mattor fram tills för ett par år sedan.
_No way! Yes way!
Tur att vi har olika smak.. för det märker jag att vi har :P
Vill inte ha: Vitt (har det dit jag ska flytta, så mycket mörkt för att väga upp). För mycket smågrejjer, porslinfigurer eller så. En del minnen måste man ju få ha.. För trångt. För luftigt. Många skarpa färger.. :/ Speciellt inte rött, gult, oreangt, rosa…
Vill ha: Husdjur så klart! Lite halvt stilrent, något måste gå igen och vara enhetligt, men det måste få finnas lite störningsmoment också. Lite stök i hörnen har ingen dött av, man ska kunna andas i ett hem, utan att vara rädd för att något ska gå sönder. Det får inte vara för kalt, men heller inte för plottrigt; man ska kunna få det att se städat ut men et ska inte se ut som i en tidning :P
Svårt att veta, allting kan passa in någonstans, om inte i mitt hem så i någon annans.. och jag vet ju inte ens hur mitt blivande hem ser ut när jag är klar med det :P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Vill inte ha: Vitt (har det dit jag ska flytta, så mycket mörkt för att väga upp). För mycket smågrejjer, porslinfigurer eller så. En del minnen måste man ju få ha.. För trångt. För luftigt. Många skarpa färger.. :/ Speciellt inte rött, gult, oreangt, rosa…
Vill ha: Husdjur så klart! Lite halvt stilrent, något måste gå igen och vara enhetligt, men det måste få finnas lite störningsmoment också. Lite stök i hörnen har ingen dött av, man ska kunna andas i ett hem, utan att vara rädd för att något ska gå sönder. Det får inte vara för kalt, men heller inte för plottrigt; man ska kunna få det att se städat ut men et ska inte se ut som i en tidning :P
Svårt att veta, allting kan passa in någonstans, om inte i mitt hem så i någon annans.. och jag vet ju inte ens hur mitt blivande hem ser ut när jag är klar med det :P
Ursäkta trippelinlägg! iFokus meffade upp sig med sin ''timeout expired'' igår så jag trodde inte att nåt av inläggen gick in, och fick heller inte komma in på sidan förräns nu på morronen igen.
Den so har behörighet får gärna ta bort två av inläggen :)

spetsdukar och gardiner.
porslinsprydnads saker, massa plotter bara,,, urshhh
gula, gröna, röda, blåa, orangea, rosa krukor
Hund el liknande med välkommen skylt…..
sjungande kakburk
furumöbler
säker massa massa massa mera som jag bara inte kommer på just nu…..

Prylar som inte ligger på sin plats… tex tumstock på soffbordet, hammare på diskbänken. Hör du det, mannen där hemma ;)
Strukturtapeter. Men det har vi tyvärr :(
70-tal

Kylskåpsmagneter med virkade fjärilar
Svarta lampskärmar
Spinnrock
Stramaljtavlor fy.
Plastmöbler
Luddiga mattor
Storblommiga gardiner och kuddar
Plastmattor luktar illa
tidningshögar

Jag vill inte ha plast möbler o knappast nånting annat som är plast.
Jan kan inte allmänt ha neutralt vitt o elegat o bara lite möbler.Jag vill ha mycke saker o ting runt om mig. Gamla saker möbler osv osv är bara så härligt ,men plää för plast o made in--------saker

Heltäckningsmatta……………
Massa prydnadssaker……….
Bråk…………
Rök-lukt bl.a…

Jag vill inte ha såna där gungstolar som är gjorda av gamla ölburkar som strimlats. inte heller saker som är ihopsatta av klädnypor
Jag gillar inte brödburkar o.d där det står på engelska, jag tycker att det ska va svenska. För övrigt så vill jag inte ha latinska citat heller

jag skulle aldrig ta in en skinnsoffa i mitt hem..annat som är fult är vita stora garderober och glasbord.Och om allt är för blommigt och brokigt och inte hänger ihop med varandra.
Jag vill aldrig mer uppleva heltackningsmatta i badrummet!!! Hyrde lagenhet i London for manga ar sedan och jag vagade inte ens ga pa den utan tofflor. Vuxna sangar fulla med gosedjur ar ocksa lite obehagligt, speciellt om det ar ett par som sover i dubbelsangen. Vander de nallarna och dockorna mot vaggen pa helgerna ??
Hemgym var det nagon som namnde. Har man plats sa helt OK, men en vaninna har en motionscykel i vardagsrummet sa hon kan cykla medan hon kollar TV. Hantlar, skidor, mountainbikes, surfbrador och jattestora sportvaskor med svettiga klader….hor hemma i garaget eller motsv.
Stor PC med hogtalare och skrivare och hela baletten - i vardagsrummet…
Bokhyllor utan bocker skrammer mig, framforallt om de ar packade med DVD boxar med Friends, Ally McBeal eller ytterligare en beige vampyrserie.
Bide!!!
Har aldrig insett behovet av en extra pryl i badrummet som tar mycket plats. Tvatta fotterna eller vattna krukvaxter mojligen.
Emma-fatoljer - finns det nagot mer obekvamt att sitta i?? Funkar kanske om man har en korsett och en 17-1800-talsklanning sa att man maste niga nar man satter sig och sitta rakt.
Alltfor laga soffor som jag inte kan resa mig ur och inte kan sitta bra i kjol i.
En massa japanska prylar mixade med europeisk stil.
#122: Bidé som är så himla praktiskt! Urbra när man vill tvätta sina ädlare delar men inte duscha.
Något som jag inte vill ha är imitationer, tex imiterat trä/läder/marmor, etc. Vi har just slitit ner imiterat träpaneler i nya sommarhuset. Blä- hur kan man bara sätta upp något sådant; plast-trä??

Minimalistisk inredning med allt i vitt och krom kommer aldrig över tröskeln till mitt hem!
Jag är en känslomänniska som ääälskar mycket prylar, starka färger och myyyyyspys framför allt.
Så fram med mera ljus, kuddar och plädar och inred allt i vulgorött året om.
Älskar sänghimlar i kitschig röd sammet också…njuuuut!
Lyckligtvis är den minimalistiska treden på avdankande.
mera möbler till folket!!
Själv har jag mörkröda vägar i sovrummet med svarta detaljer och ursköna täcken att gosa ner sig i! Hur skönt o avslappnande som helst!! 

Plast! försöker rensa ut all plast nu och satsar på naturmaterial 
Färgen blå kommer aldrig mer in i mitt hem. Huset vi köpte för 4 år sedan var i stort sett blått överallt. Sovrummet var knallblått inklusive taket
och elementen gulmålade
Blanka sidenaktiga överkast till sängar tycker jag är förskräckligt. Är det då tillhörande prydnadskuddar och gardiner till så får jag nästan kräkkänsla.
Överdådiga gardiner tycker jag också är gräsligt.
Jag tycker heller inte om kristallskålar.
/Maria

Fast kristallskålar kan se väldigt olika ut … men om du menar tjocka blanka pråliga orrefors-skålar, då håller jag med. Men går du in på min sida, då ser du andra sorters skålar som kanske du inte skulle slänga i väggen

För allt i världen så vill jag inte ha en köksoffa :-)
Det var det enda jag kom på direkt.