Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: övrigt
Läst 1871 ggr
Zara87
0

Vad ska man ge, till flytthjälpen?

Hej..

Jag ska snart flytta och har då några kompisar som ska hjälpa till å bära.. till min fråga då…

Vad ska man ge till dom som Tack för hjälpen??

Något måste det ju va.. eller? Funderat på bjuda på middag..

Tacksam för svar!! :)

MVH Sara

Solveig
0

Middag blir perfekt. Gör en stor gryta i förväg, ett gott bröd och något gott att dricka till. Du vet förståsl om ifall nån av hjälparna äe allergisk eller vegetarian. Och sen får väl du hjälpa dem när de ska flyttaGlad

Zara87
0

Okej, tack!

Tom
0

Jag håller med. Middag är bra och dricka under tiden ni flyttar. Säg till i förväg att du tänker bjuda på middag så att de inte planerar in någonting annat i onödan.

Var noga med att packa smart så att till exempel inte alla böcker hamnar i samma flyttlåda. Packa i stapelbara kartonger med handtag av bra kvalitet. Ha eventuella verktyg redo till bord, sängar eller andra skrymmande möbler som måste skruvas isär. Ännu bättre är förstås om du redan har monterat isär dem.

Lycka till!

Tom

AndersE
0

Böcker är tungt ja! Jag brukar packa böcker i matvarukassar, gärna i papper. Blir lagom tungt att ta en i varje hand.

Sandra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Middag efter en tung dag med flyttande är alltid uppskattat! Min syster o hennes sambo bjöd på grillkväll när de flyttade ut till sin drömvilla på landet. Det var väldigt uppskattat! Även hunden Nikki gillade det hela… Hon spanar in pappas korv (gubben med den röd o blå rutiga skjortan som sitter i mitten) Notera även att resten av maten i förgrunden står i bra höjd för lillvovven att roffa åt sig =)

Cattis
0

#4 På ex K-Rauta finns små kartonger (bokkartonger tror jag tom de heter), ser precis ut osm vanliga flyttlådor fast mindre. Rymmer iofs mer än vad du får ner i en pappkasse. Men mkt lättare att stapla och inte värstans tungt att bära.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

StefanW
0

Vanliga banankartonger tycker jag fungerar bra till böcker, billiga (ofta gratis) tål att fyllas med böcker, går att stapla högt!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Zara87
0

Tack alla för tipsen :D

Ha en riktigt God jul nu Skrattande

MVH Sara