Vad vill du HA i ditt hem?
Finns det något du vill ha i ditt hem, men som du av någon anledning inte har (ännu)? Något du letar efter och inte hittat ännu? Eller kanske något dyrare som du går och suktar efter?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag vill ha en stor byrå, två mindre byråer eller ett mindre skåp till min hall! På ben och i vitt, ek eller obehandlat trä. Hittar antingen bara fel eller sådant som är för dyrt. I morgon ska jag åka till Tulavippan och hoppas på att de har något där.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag vill ha vårt kök färdigt!!!!

En stor matta, 3 x 4 meter eller nåt. Matbord. Gardiner (har hittat tyget, nu ska jag sy). Ny Tv.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
jag vill att alla småsaker som ska göras blir klara, lister i ngt rum nytt tak i lillans rum etc sen som grej önskar vi en gjutjärnskamin som man kan koka vatten el dyl på toppen vid strömavbrott.
Typ denna..

Trådlöst OCH fungerande system för allt. Resten känns uppnåelig. Golvvärme och klinkers i köket, nytt kakel samt ett kallförråd för grönsaker mm, då kanske man skulle få lust att odla lite mer också. Och i en annan tråd syns också mn önskan om side-by-side kylfrys och solskydd.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Äsch, jag fuskar lite och tar med en sak som jag har velat ha i flera år, men först nu faktiskt har gjort. Knåpade ihop en damm till sköldpaddorna (var ju så tråkigt och sterilt med ett glasakvarium på aluminiumställning). Är dock lite kluven över hur jag ska göra med landdelen (den vita lådan i bakgrunden). Klä om med något tyg eller måla om så att den smälter in bättre med det övriga.
_No way! Yes way!
Jag älskar grodar, levande alltså! Skulle vilja ha ett terrarium med pilgiftsgrodor och några skulle vara i stark blå färg.
Tror inte jag kommer att skaffa något terrarium för godorna äter levande flugor och sånt och det känns inte som jag orkar hålla på med en äcklig flugodling. Tänk om flugorna kom lös i resten av hemmet? Hjälp! Är också rädd att det ska lukta illa.
Nåt annat jag vill ha i mitt hem är en ny skön säng och så vill jag en lagom liten platt-tv på väggen så jag kan ligga i sängen och se på tv. Brukar somna så gott i tv-soffan, men vaknar sen och har ont här och där. Så hellre en tv på väggen i sovrummet med inbyggd timer så den stänger av sig själv.
#7 Åh, det skulle vara fint. Har själv funderat på det eller någon mindre ödla. En vacker möbel med liv i, kan det bli bättre. Allra helst vill jag ha ett stort terrarium med en kungsboa. Fast det får vänta tills jag är bofast nog och har stort nog för att kunna dela av större delen av ett rum och bygga upp. Något i stil med följande hemmabygge: Leguanterrarium!
_No way! Yes way!
#8 Det var ett fint terrarium. Ödlor kan säkert vara roliga också. En boaorm däremot skulle jag aldrig våga ha.
Har haft en liten söt strumpbandssnok och han var trevlig för han nöjde sig köttfärs och behövde inte levande byte. Sen fick jag reda på att de brukar ha salmonella och då gjorde jag mig av med den för att inte riskera att sonen eller jag själv skulle få det.
Jag vill byta soffa!! Har just nu en ful brun bullig soffa i skinn som var alldeles för dyr i inköp varför vi drar på nyinköp. Men så fort vi får miljonvinst på Lotto köper vi en ny snygg!
Sen så vill vi oxå gärna ha nytt kök. Det gamla är fult och slitet men vi får gneta lite till innan det är dags. Sen så har vi rätt nyligen avslutat en utbyggnad och med lite småprojekt som släpar efter så alltid har man att göra
!
Ett köksbyte känns som ett tungt projekt som man behöver samla krafter till ( och pengar!!) Men drömmer gör vi och kollar och ändrar oss angående stil hela tiden
….
#9 De flesta reptiler (och även katter och hundar för den delen) kan bära på salmonella, fast det är ingen fara så länge man tvättar händerna efter hantering (av särskilt avföring, salmonellan finns i ändtarmen). Levande byte behöver väldigt få ormar, dock mår de inte bra av köttfärsdiet.
Nog om reptiler, hehe. Jag svävar lätt bort 
I framtida vardagsrum vill jag ha ett soffbord från Indiska och ljuskrona (svart, med stearinljushållare) 
_No way! Yes way!
En hushållerska som sköter om hela mitt hem iklusive mat och tvätt.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Jag håller fullständigt med Susanne
Och nån som alltid fixat min dator INNAN den kollapsar!
OCH ett rum till.
Jag vill ha ett större boende!
Jag skulle gärna byta ut det mesta här hemma. Men något som känns lite akut är att jag vill ha en taklampa i sovrummet. Anledningen till att vi inte har någon är att vi inte kommer överens om vilken lampa vi ska ha. Så det blir nog aldrig någon taklampa.
Jag villha nytt boende och trådlöst till alla elprylar man har

Jag vill ha hem vår nya soffa som vi beställt från Mio, en Sit Down.
~Quila Roze~

Jag skulle vilja ha ett orangeri och helst med en ökenavdelning.

ett stort växthus o pool i anslutning till det!
Jag saknar öppen spis eller någon eldstad överhuvudtaget.
/Maria
Jag vill också ha en öppen spis!
…..jag vill ha en man
…..nej men ärligt jag vill ha dator bord o hyllor.Helst sånt som passar i hörnan…jag har sätt sånt..allt i ett..tar lite plats o är snygt.
En Ferrari i garaget vore inte så dumt att ha hemma…

Jag vill ha en balkong!
jag vill ha balkong :) och ett köksbord :) hihi

Jag vill ha en riktigt fet platt-tv!
Och en skinnsoffa!
"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Jag vill ha en induktionshäll och två ugnar med pyrolysrengöring och varmluft, när vi ska inreda vårt kök, efter renoveringen. Det jag vill ha är Miele och då kostar det bortåt 35 000 - 40 000 sek.
Det kommer jag alltså inte att få, för pengarna måste gå till väsentligare saker, värmepump och sån´t! Det får förbli en dröm!
Blir förmodligen en ordinär spis från Blocket! 
en ny soffa, vi håller på och letar men det tar sin lilla tid att hitta soffan som man kan leva tillsammans med ;) heheh.
Gärna en ny TV oxå då vår har blivit svart/vit på sista tiden
och gärna en bättre hyresvärd ;) (eller ett hus på landet som vi äger själva) hhiihii
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
#21 Fniss…
Försök att leta på Blocket och andra "begagnade sidor". Alla mina bästa köp har faktiskt varit "återanvändning"
Glasdörrar o fönster till uterummet, soffan i vardagsrummet, mopeden osv.
(Du kan säkert få tag i någon bättre begagnad man på nätet också…
)
/Maria

Nån som städar!
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Väldigt mycket! :P Vi får väl se vad som finns kvar att önska när jag har flyttat och köpt allt jag kunnat av det jag behöver och vill ha.:P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Växthus…..Tulikivi-braskamin……Kök med ugn i bänkhöjd & annat som underlättar för min kropp………….Bubbelpool……
Mindre antal prylar. (Är dock ej någon "hamster".)
Jag vill ha få, men smarta och mångsidiga "saker".
#31 Det borde inte vara alltför svårt att fixa till själv. Köpa någon billig enkel lampa på t.ex. IKEA, och knåpa ihop trådar med (plast?)blommor på.
_No way! Yes way!