Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: inredning-och-design
Läst 1921 ggr
Rulta
0

Vart tog allt rött vägen?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och killen försöker planera för samflytt och jag vet i huvudet precis hur jag kan få det att se ut och hur jag skulle älska att ha det, (se bifogad bild, en ungefär förklaring). Och så till problemet; vart har all röd textil tagit vägen?! HAr varit inne i varje affär jag kan tänka mig och på varje hemsida, inkl Blocket och Tradera, men där verkar alla möjliga färger FÖRUTOM rött finnas. Är bland annat ute efter överkast, kuddfodral, matta och diverse andra prylar som jag också vill ska gå i rött, och där tyget helst ska vara vin/mörk-rött i siden-"feeling" á la Orienten om ni förstår vad jag menar (inte mattan såklart, den ska ju vara tjock och mysig!). Det skulle passa så underbart bra tillsammans med de ljusa väggarna och de svarta möblerna.

Är det NÅGON som har tips på andra än de vanliga möbel och inredningsaffärerna som finns på marknaden och där priset inte är alltför högt?

Den som har svaret på min gåta är guld värd och kommer ha min eviga tacksamhet! Oskyldig

PS. kan ju nämna att de träfärgade klossarna i själva verket är databord samt TV-möbel. I övrigt tycker jag det viktigaste verkar tydligt, om inte så är det bara att fråga! Tungan ute

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Gluskap
0

Ikea har en hel del saker i vinrött. Var där senast idag =)
Både mattor och sängöverkast…

Jag har ett par vinröda gardiner med svarta blommor på, riktigt fina, hittade jag längst ner i en fyndlåda på rusta Skäms kostade mig 50:-

parsley
0

Har du kollat Jotex och tygaffären Stoff och Stil?

Rulta
0

nej… :O var finns dom affärerna? :P

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

parsley
0

http://www.jotex.se/

http://www.stoffochstil.se/

Båda företagen säljer på postorder. Stoff och Stil har butik i Malmö. Tror att Jotex har butik i Värnamo.