Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: bygga-och-renovera
Läst 15210 ggr
goldglimmer
0

Göra ett draperi som rumsavdelare

Hej! Jag försöker hitta den billigast möjliga lösningen till att dela av ett rum. Jag har draperi och ringar klara, det enda jag behöver är en bra upphängningsanordning (stång/rör, fästen) på ca 3m. Jag var förbi på Hornbach men de hade rör och runda trästavar som bara var 2m. Jag antar att det också behövs en avlastare i mitten eftersom 3m blir ganska långt, men använder jag en järn stång/rör borde det inte behövas!? tacksam för alla tips jag kan få!

Dojdan
0

Kan man inte använda en gardinstång?

pluppan
0

ikea har vajrar och stödhållare till dessa om det blir långt

mariatingsund
1

Det finns aluminium teleskoprör till gardinstång på Ikea. Du drar ut i den längd du behöver.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Sandra
0

Om du inte vill göra hål i vägg/tak så kanske det här är en lösning? http://www.kirsch.se/web/h-system_se.aspx

Är själv lite sugen på såna =)

goldglimmer
0

Tack för tipsen! Jag hade vält tänkt bygga något själv, men en teleskopstång från ikea känns som en billig och praktisk lösning, men jag antar att det behövs en avlastare i mitten oxå? finns det även bra väggfästen på Ikea? vajer är också bra, men frågan är om det blir snyggt med mina gardinringarTungan ute

Red-Lady
2

När vi delade av ett rum så gjorde vi så. Jag köpte en speral tråd satt krockar i varje hörn. Sen satt vi krockar på taket också så det hälde upp tygert. Det blev hjärte bra. Ha det skönt.

mariatingsund
0

Om det var jag då skulle jag nog satt en skena i taket med små öglor som knappt syns. I det kan man hänga sen alla sorters textilier, en pläd, ett överkast, en panelgardin eller vanliga draperier. Också kan inskaffas för bllygsamma priser på ikea.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

LiindaH
0

Vi ska sätta upp rumsavdelare med hjälp av gardinstång denna månad , när vi orkar åka till IKEA och köpa gardinstång.
Sedan köper vi matchande gardiner till draperiet.

// Liinda