Torka tvätt på Radiatorn
Jag har lärt mig att inte lägga något fuktigt på en radiator, då både det en och andra kan skadas. En rostig radiator är inte heller så bra och börjar väl läcka med tiden. Börjar det droppa sakta så man har en chans att rädda huset en vinter?
Mvh

Så fort tror jag inte att något du hänger på tork kan orsaka rostskador som leder till läckage. Det du hänger på tork torkar ju och det gör elementet också.
Jag har i flera år "fuskat" med att hänga kläder på tork och det syns inte ett skvatt på mitt element.

Jag har sett rostiga radiatorer och är livrädd för en läcka, har haft flera i ett hus som köptes utan fungerande vörme.
Att värmen inte fungerar har troligen inte med rostiga radiatorer att göra. Mer troligt att värmekällan är trasig.
Tom

Jag är rädd för rosthål och har haft flera läckande i ett annat hus.
Det har jag mycket svårt att tro!
Det ska mycket till innan ett element rostar så mycket att det går hål på det. Att du skulle ha råkat ut för flera stycken finner jag osannolikt.
Tom

Pratade med min hädangångna röris om det, gamla galvade radiatorer håller länge, nya är det värre med. Vi fick läck i ett fruset hus där det var rost, mest i nyare plåtradiatorer, i ett varmt hus går det nog långsamt, värst är väl om man åker bort, gäller att ha bra underhåll.

Fruset? Om vattensystemet fryser springer det knappast läck för att någon torkat tvätt på elementet. Snarare för att vattnet expanderar när det fryser till is och att radiatorer inte är gjorda för att tåla det, inte ens om de var rostfria.

Rostangripet fryser nog sönder lättast

Aha, så ditt tips är att inte torka tvätten på radiatorn ifall du skulle få för dig att låta den frysa till is.
Slugt! Skall försöka komma ihåg det nästa gång jag får lust att ha minusgrader inne…
;-)
Jepp, låter som ett hett tips…

Så ni tror inte att en omålad radiator kan rosta sönder även i varmt tillstånd???!!!???

Det ställe där det är störst risk att blir vattenläcka är väl ändå i anslutningarna till elementet… Om det blir rost syns väl det!?!

Jag har sett ruttna radioter som slängts ut så det räcker. Det ska helst aldrig bli rost, då kan det vara försent.

#13 ---ruttna radioter!! 
Element, om du menar det kan väl inte ruttna!!!! Rosta, ja kanske, men inte ruttna!
(Däremot sura kommentarer från idioter, ja det kan ju vara ruttet!! Så här får du ett sådant!
)

Man säger så ibland om rost. Även en bil kan vara rutten eller en fru kanske.

"Man säger så"..vem säger så? Är det alla män eller är det bara du?

Römokare kanske
Enriks kanske säger så

Han är död. Men symbolisk att nåt är ruttet ex. ett liv betyder inte röta bokstavligt.
#19 Men han rör ju på sig…!!!
(Åtminstone knappar han på tangentbordet?)

Du kan ju alltid köra glykol i radiatorerna så fryser de inte så lätt sönder.

#20 Har du andliga upplevelser?
#21 Kan man det?
Jag är mera rädd för rost om man låter bli att måla, har sett rostiga utslängda och översvämning själv. Då gäller det att vara hemma, så jag målar nog när det blir tid.
#19 Du måste ha haft en utomkroppslig erfarenhet…
"Han är död"
Svävade du i taket då? Hur nådde du tangentbordet?

Jag fattar inte riktigt vad som händer i tråden…
Fråga: Kan man hänga tvätt på elementet utan att det böjar rosta?
Svar: Ja, det kan man helt uppenbart, eftersom vi är flera som har erfarenhet av detta.
Enriks, du verkar ha deprimerande dåliga erfarenheter av element rent allmänt. Men det är faktiskt skillnad på köldsprängda element och rost, jag lovar!

Visst kan man men vad händer när de börjar rosta, ingen risk utan kylskada?
Vad har ni för sorts element??? Själv så jobbar jag på ett lager och vi skickar iväg ett antal element av olika sorters slag, både billiga och dyrare.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Ett gammalt galvat som tappar färgen nu, men vi har nyare också
#27 men var tog färgen på elementen vägen? den brukar som regel inte "bara" ramla av hur som helst. Och galvat rostar inte alls…det är därför det är galvat.
Du har dock rätt i att inte lägga tvätt på tork på gamla EL-element då de var/är hur lömska som helst.
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Det är därför det står "Ei saa peittää" på el-elementen :)

Jag trodde det var vattenradiatorer då Enriks oroade sig för läckage. Med elelement förhåller det sig annorlunda. Men det tår väl oftast även på svenska "Må ej övertäckas".