"Moulin Rouge" stil på inredningen, tips?
Sitter idag och planerar maximalt till min nya lägenhet jag ska flytta till, min första etta, där bara jag får bestämma hur det ska se ut.
Köket är vitt så det ska bli ett lantligt tema på hela den delen (har möbler som passar in i det sen tidigare).Jag har bestämt mig för att ha ett moulin rouge/exotiskt tema på hela vardag/sovrums delen, tapeten är mörk grå eller liknande..
Så jag tänkte att guld och rött ska bli hela vardagsrummet/sovrummet. Vissa möbler ska få var mörka,tex bord och liknande, och då mörkt trä sen vill jag också ha en vit eller oxblods röd/karmosin röd fotölj. Mina gamla möbler passar inte riktigt in men det får anpassas in eller bytas ut var tanken.
Men nu vill jag gärna ha tips på butiker och adresser där man kan få tag i tyger,mattor möbler för att få ihop hela stilen.. Indiska ligger redan på listan då de har tyger och lyktor mm som passar in i min ide…
Sen vill jag gärna ha tips på hur jag undviker att det blir för mörkt men ändå behåller den exotiska känslan, för jag vill ju att rött och guld ska dominera alltihop. Ja alla tips är välkommna :)

omfattande frågor vill jag inte lägga mig i, men jag hade en tanke på Alfons Muchas tavlor, bifogar en bild.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Nu efter mycket surfande har jag kommit på vad det var jag menade en bohemisk stil med indiska influenser, det är det jag behöver tips om :D
Gå till indiska och ta en kik, de borde ha exakt vad du letar efter ;)